Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Bortsurfad med minneslucka

Av Helene - 26 januari 2009 22:45

Nu har jag blivit alldeles uppslukad av tradera. Det är ju märkligt att jag först nu har gett mig in där i irrgångarna för att kolla in vad som finns. Jag som brukar kolla allt som vänner och bekanta håller på med på nätet. Ja, inte allt kanske, men tradera pratar ju många om.

Det slutade med att jag vann en auktion så nu kommer det förhoppningsvis ett paket till mig om några dagar. Rätt kul faktiskt.

Tiden går så fort när man surfar så jag hade fullständigt glömt bort att jag skall vicka i morgon på en helt ny skola. Kl. 08.00 skall jag vara där säger dom. Undrar vad detta är för arbetsplats? Jag är inte så sugen på detta egentligen, men även jag skall handla mjölk och bröd, så jag skall göra mitt bästa hela dagen. Pengar måste komma in eftersom man alltid skall ut med pengar i andra änden. Jag får ta alla chanser tills jag vet vad mitt "nya" jobb har att ge mig i timmar.

Skall ju dit på onsdag em och arbeta till kl. 21.00 Det skall bli kul.

Idag har det regnat lite och jag blir så glad för nu kan jag snart se sanden på min väg igen.

Känner mig lite frusen och kall just nu så jag misstänker att det är nere på nollan igen. Jag har blivit helt fixerad av minusgradernas varande eller inte varande. Hur kul är det och vad hjälper det mig egentligen? Nä, nu får jag skärpa till mig, jag är nog vidrigt tråkig att prata med just nu. Bara väder hela tiden.

Snart skall jag hämta kraft till att plugga till nästa akupunkturtenta. Märker att jag sakta men säkert kommer in i det. Min goda vän i Helsingborg hade ett regelrätt förhör med mig via skype i går kväll och då upptäckte jag att jag kunde en hel del helt plötsligt. Jag lär mig genom att göra saker jag kan inte bara plugga in det. Detta gör att allt tar väldigt lång tid men det brukar bli rätt bra tillslut.

Funderar på att måla en häst på min ena sovrumsvägg (väggen skall tapetseras i vår) och rita in alla meridianerna så att det blir det sista jag ser innan jag släcker lampan och förmodligen det första jag ser när jag vaknar. Kan det vara något tror ni?

Då kan jag ju inte undgå att lära in dessa linjer eftersom jag sedan skall hitta akupunkturpunkterna längs meridianerna. Ja gisses, vad har jag gett mig in på.....men.....det är väldigt roligt mitt upp i allt ihop.

Ha det bäst, köp en häst!


 
 
Malin

Malin

26 januari 2009 23:12

Ja visst är det kul med tradera. :)
Jag vann en bok som jag letat efter sen jag var tretton. Vi lever - Piers Paul Read. Ibland har man tur.

http://tramptass.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

27 januari 2009 10:12

Ja rita en häst och sen mailar du bilden till mig hahahaha!!
Jag vill oxå lära och veta!! på fredag kanske vi kan ta ett nytt förhör via skype!!!!
Puss och nyp i stjärten!!:-)

http://www,mezzi,blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards