Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Ledigt liggande

Av Helene - 16 april 2009 13:26

Bara så ni vet så är jag uppe på fötterna redan. Kunde inte sova mer idag.

Har en smsande vän som hörde av sig så jag var tvungen att svara henne. Sen var det kört på sovfronten.

Idag kommer det spekulanter på ponnyn. Får se vad det ger. Jag tror att hon har bestämt sig för att inte flytta hemifrån den lilla damen. Hon gör sig omöjlig för andra ryttare. Jag som önskar henne ett roligt aktivt liv i stället för att gå här och inte göra något vettigt. Det är ju förstås min tanke. Hästar är ju inte arbetsamma av naturen egentligen. Dom gillar ju att skrota omkring och ta dagen som den kommer verkar det som.

Tog en gosig bild av gänget häromdagen när dom hade ledigt från gräsätandet. Alla tre låg som en ledighetskommitté mitt i solen.



Dom verkar tycka att det är en trygg miljö dom befinner sig i eftersom dom ligger alla tre. Ingen på vakt här inte!

Har idag fått höra om en liten hund som behöver nytt hem och en katt likaså.

Det är många djur därute som behöver nya ägare. Jag undrar hur det går för dom som inte lyckas hitta någon ny familj. Kan själv tänka mig en hund till.

Har ju funderat på diverse raser bla dvärgpincher men har inte kommit fram till hur jag skall göra. Egentligen vill jag ha en vuxen hund. Har inte behov av en valp om jag skall vara ärlig. Saken är den att jag vill ha en renrasig hund. Blandisar finns hur många som helst. Dom skall givetvis också ha hem.

Men kanske inte hos mig.

En ras som verkar spännande förutom pinchern är lancashire heeler. En liten hund men med de egenskaper som jag vill ha. Verkar uppskatta sin ägare före att rusa runt och spåra i skogarna. Det har jag nog av när det gäller rottisen. Hon har tre regelbundna turer om dagen då jag inte ens kan gissa var hon befinner sig. Hon är bort i ca 10 minuter åt gången och brukar komma hem i full fart, flåsande som om hon sprungit flera mil.

Måste skaffa ett staket runt huset så hon inte springer på rådjurskiden. Jag tror inte att hon rör dom, men man vet aldrig. Hon är inte så himla tuff när det gäller vissa saker men hon är ganska nyfiken. Det skulle vara en mardröm om hon kom hem med ett litet kid.



Som den här lilla filuren som vi hittade mitt på vägen förra sommaren.

Jag var tvungen att flytta den till vägkanten för annars hade nästa mötande bil kört över den. Hjälp så liten den var.

Nu börjar det bli dags att plocka ihop material till hönshuset eller varför inte börja med ankhuset. Har en mycket klar bild över hur det skall se ut.

Ankhuset alltså. En enrummare med veranda under tak skall det bli. Snyggt eller hur? Håll tummarna för att det blir åtminstone en veranda!

Kram till er alla !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards