Alla inlägg den 1 april 2009

Av Helene - 1 april 2009 20:25

Hallå, kolla in vad som poppar upp överallt i min gräsmatta. Jag blir överlycklig. När jag tog en eftermiddagsfika på min veranda idag så susade det förbi en humla, modell stor.

På jobbet fanns det aktiva getingar, mindre kul men.....dom uppvägde fjärilen som fladdrade över bordet.

Solen var härligt varm och vi kunde vara ute hela dagen. Visst är det en belöning för oss alla som väntat på våren.

Har nu slagit ner stolpar och även slagit mig på ett finger som nu är blått och grönt med diverse sår. Vet inte vad jag gör med den där släggan. Det har varit lite motstånd i marken på sina ställen och då hoppar stolpen jag skall slå på snett, sen gör det ont...

Köpte stängsel idag och i morgon skall jag kolla upp aggregatet. Lisen skall få nya skor i morgon och förhoppningsvis skall jag få hem hästarna redan på fredag.

Idag har jag också hunnit med att lasta hö och dona med Lisen.

I morgon blir en sån där dag då jag inte riktigt har klart för mighur jag skall få ihop tiden alls. Jag skall göra massor med saker och allt inom loppet av några timmar. Är ledig i morgon, kunde fått jobba men har nu jobbat 7 dagar i sträck och behöver lite lediga timmar. Skall jobba natten mellan fredag och lördag. Likaså mellan söndag - måndag och måndag - tisdag.

Bäst att gå ut hårt i början på månaden. Jag vet ju aldrig hur det blir med timmar. Men det verkar som att jag kommer att få en del att göra dagtid om inte annat.

Lisa kommer hem under veckan för hon har påsklov och sen 2 veckors praktik. Min son fyller 21 år den sjunde april. I morgon skall jag titta på en soffa till honom. Det blir kalas med släkten hos mormor om jag inte fattat fel. Mormor blir så orolig om alla skall ta sig hit med min dåliga väg. :-)

Det hjälper inte att isen är borta. Hon förfasar sig ändå.

Rosa sköter sig för den som undrar, det är ett helt nytt liv för mig. Till och med radion fungerar överallt utan att jag behöver ändra inställning stup i kvarten.

I morse vaknade jag och hunden med ett ryck när klockan var runt sex. Grävlingarna hade krig under golvet och det lät helt vansinnigt. Snacka om kontroverser... jag studsade ur sängen, det lät som att hela huset var på väg att flytta på sig. Nu var dom dessutom under mitt sovrumsgolv. Dom hade oförskämdheten att förlägga detta morgonbråk just där.

Med andra ord så har dom inte flyttat ut vilket jag trodde i förrgår eller när det var. Lite orolig blev jag eftersom Tyson och Lara var ute. Jag vill ju inte att dom skall bli grävlingmat, nyfikna som dom är.

Överallt i marken runt huset finns det spår efter grävlingarna. Nu när jag vet hur dom letar efter bla mask så ser man var dom varit och bökat med sina nosar. Jag har fortfarande inte sett dom men dom finns här det är alldeles tydligt.

Jag tror att jag vill byta ut grävlingarna mot igelkottar istället. Dom låter visserligen men inte är dom så bråkiga i alla fall.

Ha det bäst


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards