Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Haft att göra

Av Helene - 29 april 2012 00:03


Lara i april för tre år sedan  


Klockan har precis blivit söndag. Jag kom hem från jobbet ganska sent för på vägen hem åkte jag till stallet och nattfodrade i mörkret. Det gnäggades mjuk från hagarna och det var lite mysigt att försöka ta sig fram i mörkret och ge dom sitt hö. Risken att gå in i elstängslet var överhängande men jag lyckades klara mig.

Väl hemma kom Akka och Leo glatt skuttande och ville hälsa så omständigt som bara hundar kan.

Katterna är likadana dom vill också tal om att dom vet att jag är hemma.

Lara ville också påminna mig om att deras mat var slut och att hon ville ha sin filmjölk omedelbart. Det fick hon såklart.

Det kändes gott att komma hem till mina kompisar.


I morgon är det söndag och jag skall jobba då med. Börjar på em och hundarna får nog följa med.


Idag har jag överträffat mig själv och dammsugit, diskat, tvättat golv och vanlig tvätt, plockat iordning i rummet efter min ommöblering av hyllor och hunnit promenera hundar, pyssla med hönsen och planterat lökar och annat.

Läste just min blogg idag för tre år sen. Då fick jag rabarber av en kompis. Tyvärr blev det inte så stora stånd av rabarber som jag önskade mig. Idag upptäckte jag att det faktiskt finns rabarber på den här tomten. Jippie!

Skall bara slänga på lite stallgödsel så blir det nog fart på dom.

Hoppas också att det blir mängder med ringblommor där jag sått sådana. Satte lite lökar också, av gladiolus. Har inte en susning om det går att ha dom här upp på höjden. 

För första gången den här våren kände jag lite utomhusinspiration. Kan ha berott på att det var sol och rätt milt ute när jag kom ut i morse.


Mitt mottagningsrum är äntligen helt klart nu och snart skall det bli en mingelinvigning här. Det skall bli så kul att komma igång igen med min homeopati.


Nu skall jag skutta i säng. Lite trött är jag allt. Vi hörs


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards