Alla inlägg den 25 april 2009

Av Helene - 25 april 2009 01:39

Hej, därute i verkligheten! Jag är  på jobbet och har fått en minut över. Det svider i ögonen och dom vill helst att jag tar mig tid för en slummer.

Men si det går inte.

Har ju några timmar kvar inna det blir dags att åka hem.

Om en stund  skall jag våttorka alla golven och så skall jag titta till våra sovande också.

Sovjouren hoppade i säng vid elva och sen dess har jag lurat omkring här på egen hand.

Det blir nog en kopp te om en inom en inte allt för avlägsen stund. Börjar bli sugen på något igen. Det är en nackdel med att vara vaken på nätterna, jag äter i onödan. Hela tiden är jag sugen på något och det är inte någon brist på mat här i huset kan jag säga.

I går kväll hojtade min dotter till när honskulle gå upp till sitt hus. En grävling stod vid hästarnas vattentråg och slurpade vatten. Märkligt...sen försvann den in under huset igen. Det är första gången som vi kan bekräfta att det verkligen är grävlingar där bortsett från fotspåret jag hittader i en lerklump. Sanslöst konstigt att dom bor kvar. Tycker att dom skulle tröttna på Akkahundens närgångenhet och mitt stampande i golvet.

Nä, nu är det dags för moppning av golv....

Vi hörs igen



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards