Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Nattsudd

Av Helene - 16 april 2009 02:01

Har en kort paus på jobbet just nu. Det är mitt i natten och jag är inne på arbetsnatt nummer 2. Erkänner villigt att jag hellre varit sussande i min säng.

Jag är alltså illtrött och har svårt att koncentrera mig på det jag skall göra. I morse när jag kom hem hade jag svårt att somna och låg vaken ganska länge innan jag gled in i drömmarnas värld. Klockan tre vaknade jag igen och var just då ganska pigg. Jag lovar att det har gått över redan. Höll på att somna i en fåtölj här för en stund sedan. Det får jag absolut inte göra för tänk om någon av våra sovande ungdomar får för sig att vakna.

Har hunnit fixa lite med mat för i morgon och våttorka alla golv. Nu är jag sugen på något sött men det finns inte något gott att mumsa på någonstans idag. Skall vika lite tvätt och damma lite i natt också. Varje gång jag håller på att nicka till reser jag mig och arbetar en stund. Har med mig en bra bok också så jag skall nog hinna läsa lite.

Sovjouren kommer upp klockan sex och då blir det lite lättare för det finns någon mer att prata med. Jag går hem kvart över sju.

Om 5 timmar eller så.....

Har tagit nya bilder på mina påskliljor och på hästarna men får vänta med att lägga ut dom tills i morgon.

Lisa har vaktat huset medan jag jobbar och hon berättade att grävlingarna har krigat under golvet igen. Hon blev väckt flera gånger i natt av att hunden gnällde och snurrade omkring och grävisarna morrade och försökte flytta husgrunden. Det är lite konstigt för det finns inte tillstymmelse till liv under huset på dagarna och inte alla nätter heller för den delen.

Tänk om jag ändå kunde få se dom vid något tillfälle. Det hade varit väldigt tillfredställande.

Nä nu skall jag ta lite te och gå en kontrollrunda så att alla sover.

Vi hörs - ha det bäst!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards