Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Helene - 13 oktober 2009 00:44

Nu är det natten igen och jag är uppe och tassar. Har hunnit jaga förrymd ponny
och se en film sen jag kom hem lite efter tio.

Just nu är jag illtrött på Charmtrollet som hela tiden föredrar att vara på fel sida
staketet trots ström och tre trådar.

Jag tror att han försöker få mig att fatta att han har tråkigt och att hösilage smakar
pyton och att gräset är slut i hagen!

Vad gör man åt det tro? Lite obehagligt att han är ute och knatar i sin ensamhet när
skogen är full av jägare.

Tur att jag inte börjar förrän tre i morgon eftermiddag så jag hinner pyssla lite med
hästarna och dra lite mer tråd innan jag lämnar dom några timmar.

Jag måste gå upp tidigt i morgon, innan jägarna kommer ut i skogen, för att fånga
in honom om han nu har rymt i natt igen.

  

I övrigt kommer jag att fortsätta på boxen. Det börjar dra ihop sig till ett färdigt "hus"
till Charmtrollet.

  

Man kan ju skratta åt den här bilden för allt ser ut att luta åt alla håll. Jag har en viss
förmåga att hålla kameran lite snett varje gång jag fotar vilket ju inte gör saken bättre.

I morgon skall jag sätt fler lock och infoga ett fönster till mellan boxarna.

Har jag tur så får jag lite mer material från en god vän som bygger stall. Hon får visst en

del material över som jag får överta. Inte så dumt precis.

Nu är det ju så att jag bygger det mesta av material som finns här på gården. Lite virke
har jag köpt förstås. Därav det något udda utseendet. Dessutom ligger det i en liten backe

och det gör att det just nu ser ut att sväva ovan mark.

Förhoppningsvis kommer det att bli en mur längst ner så det kommer att bli förankrat i
marken.

Fördelen med min box är att den går att montera ner fort och kvickt om jag nu skulle få
för mig det.

Dags för sängen tror jag. Skall ju jaga in ponnyn i morgon igen antar jag. Alla andra fyr-
benta sover redan. Dom gillar inte när jag är uppe och tassar och stör deras nattsömn.

Sov gott och ha en bra tisdag


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards