Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Arbetslust kom träng dig på och du skall motstånd möta eller.....

Av Helene - 28 april 2010 22:52

  

Förrymd ponny bland påskliljor!

  

Dagens arbete har gjort mig trött även om jag känner mig glad.  Har idag, äntligen fixat till en hörna för arbete. Huset är ju inte så himla väldisponerat precis och jag har saknat en plats att ha mina homeopatiattiraljer och mediciner samt böcker på. Det skall vara lätt att komma åt och det skall vara en plats som inte alltid behöver plockas iordning.....så att  jag bara kan fortsätta jobba efter ett avbrott.

Nu har jag fixat detta!
I huset finns en gammal hall, antagligen den riktiga hallen.

Den är minimal. drygt 1 m2. Har inte gått att använda till något för dörren från stora rummet går in i hallen vilket innebär att man inte kan ställa något därute utan att få banta ner sig  till noll och inget för att gå ut där. Nu har jag tagit bort den dörren, målat tak och väggar, satt in en halvrund skiva och satt upp lite hyllor för att få plats med diverse böcker och annat samt mina mediciner.

dessutom kan jag ha ytterdörren öppen fina dagar. Det känns kanon.

 Såhär ser det ut.



  


    

Nu äntligen kommer mina hemarbetade kartonger till sin rätt. Visst är det ganska fräcka tapeter som jag kommit över?!!!  

 

Samtidigt med detta håller jag på att flytta alla mina tyger och målargrejer till mitt nuvarande kattrum. Där har jag skurat golv idag och flyttat upp några skåp.

Jag fattar inte att jag inte gjort det från början. I det rummet kan jag både måla stryka och sy hur mycket jag vill utan att demolera hela min tillvaro i mitt vanliga kök.

Dagens övningar har gjort mig trött. Skall nu hoppa in i duschen och sen blir det en stund framför teven om jag orkar.

Behöver nog starta morgondagen med en dejt med dammsugaren. Det brukar ju bli lite damm efter en vecka utan dammsugning och med omstrukturering av möbler och annat.

Hann slänga en blick på fuskbyggarna också. Jag undrar hur människor kan lura andra på detta viset och sen förneka allting.

Men å andra sidan, ibland undrar jag hur handfallen man får bli. Några sitter ju bara där och gråter över sitt elände helt tillintetgjorda.

Kanske måste man ha vissa kunskaper om att bygga hus eller åtminstone kunna hålla i en hammare innan man startar en husbyggarprocess.

Nattinatti, nu hoppar jag i duschen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards