Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Helene - 6 oktober 2009 22:09

Lätt uttråkad känner jag mig just nu och har väldigt ont i vänster knä.

Arbetade tills klockan blev ett med början klockan sju i morse.
Åkte sen till byggvaruhuset en sväng och handlade lite "lock" till min ena boxvägg.
Skyndade mig hem för att hinna arbeta på mitt bygge innan regnet skulle komma.

Jodå, jag hann sätta lock på ytterpanelen och lite mer innan jag blev ávbruten av

en ryttare på islandshäst. Hon rider förbi här då och då. Mina otroligt blodtörstiga
hundar noterade inte ens att hon kom. Så var det med den vakten!

Den här tjejen kommer från Holland och har sin häst med sig därifrån.
Det tycker jag är lite kul. Hon berättade för mig att det är väldigt stor skillnad på

holländsk och svensk hästhållning och att naturen här slår allt. Än så länge talar hon

engelska men vill lära sig svenska och har precis startat ett företag inom hemsides-

byggande. Hennes sambo går på Chalmers så dom lär bo här i några år.

Tio minuter efter hennes sorti kom en fyhjuling ångande med en jägare på.

Han var ute och kollade alla passen och jakttornen här ikring.

Snart fylls skogarna av jägare med älg i sikte. Jag blir alltid lite orolig när det är

dags för jakt, särskilt den första veckan.

Det var ändå kul att prata med honom om djurlivet härikring. Jag frågade nämligen

om det finns vildsvin här i skogen än eftersom jag sett så konstiga "plöjningar" i skogen.

Han trodde att det kanske finns enstaka djur men att det inte kommer att dröja länge

förrän de är fler eftersom det redan finns en hel del vildsvin bara en mil härifrån.

Bara dom inte får för sig att flytta in tillsammans med grävlingarna under mitt hus.

Nu regnar det igen och det blåser också en hel del.

Än så länge har jag normalvarmt i huset och har inte behövt elda än. Jag vet att kylan
inte är långt borta men just nu låtsas jag inte om det för det gör mig oglad.

Om en stund skall jag krypa ner i min säng och läsa några sidor i en tegelstensroman

som jag håller på med. Inte det bästa jag läst men stundtals underhållande.

I morgon skall jag hämta hösilage.

Kram på er alla Skrattande




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards