Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Helene - 22 oktober 2009 21:57

Tack för tipset om presenningen KM! kul att du hänger med mig fortfarande.

I morse när jag vaknade såg det ut såhär utanför mitt hus.


  


Lite väl lerigt överallt tycker jag. En glad grävmaskinist undrade vad jag tyckte om det hela.

Visste knappt vad jag skulle svara för det känns som jag får en genomfartsled utanför huset

och det vill jag inte ha. Tur att det blir vägbommar som stoppar viss trafik.

Hela området är liksom förändrat och den charmiga vägen som jag gått så många gånger sen jag flyttade hit

finns inte mer.

Titta här bara.....

För en månad sen såg det ut såhär från skogsvägen fram till huset.


  


Idag ser det ut SÅHÄR!


  


Lätt att hålla sig för skratt tycker jag.


    


En fördel finns förstås eller två, beroende på hur man ser på det hela.

Jag får en bättre väg att köra på i vinter säger dom, mina vänner jublar förstås.

Dessutom har jag under dagen hittat massor av bra stenar som jag använt till muren

under boxen. Det ser riktigt bra ut faktiskt.

Lite tungt att köra alla stenarna, det känns i ryggen men det var värt det.

I går fick jag flytta stolparna från den ena hagen så att jag inte skulle förlora dom i grävmaskinens

spår. Tur att jag inte är bra på att slå ner dom så djupt. Det var väldigt lätt att få upp dom som tur
var.

Samtidigt som jag tog bort stolpar passade jag på att utöka samma hage och sen släppte jag in två

glada hästar som av någon anledning hade patrullerat staketet hela dagen och spanat på mig där jag

gick med stolpar, tråd och slägga. Dom vet precis vad jag sysslar med och vad som kommer att hända.

Tydligen fanns det lite att pyssla med i hagen för dom försvann in bland träden och höll på att glömma

av sitt hö. Det är nästan sensation för Lisen är ett matvrak.

Inte nog med grävskopor i skogen, jag fick hit en elektriker också. Äntligen har jag en luftvärmepump!

Jippie! Värmen kom med en gång och nu är det riktigt skönt härinne.

Jag fick pumpen i stället för nytt golv. Vilket innebär att jag ändå måste lägga på ett lager mattor eller lägga ett klickgolv för det blåser ju fortfarande kallt mellan golvspringorna.

Alltid skall det vara något eller hur?

Kram på er vi hörs snart igen!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards