Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Helene - 23 oktober 2009 21:05

kattprinsessan  


Tack igen KM! Du har helt rätt, man glömmer förmodligen gaanska fort hur det
egentligen var innan grävskopan dök upp. Såklart kommer jag att tappa frön och

annat som vill växa härute.

Idag var det folksamling här igen. Kl. 07.00 kom grävaren. Jag vaknade av maskinens

bullrande borta i skogen.

Sen dök hyresvärden upp innan jag hann få på mig kläderna. Han ville inte prata med

mig, han skulle nog kolla grävandet. Han kör sten på en dumper från andra
hållet egentligen så jag blev förvånad när hans bil dök upp. Det blev inga större förändringar,

idag var det en kort dag för dom la av redan kl. 12. Sen blev det tyst i skogen.

Samtidigt irrade det runt några gubbar med röjsågar på ledningsgatan genom skogen.

Dom röjde inför vintern sa dom.

En av dessa män stannade till och pratade med mig en stund. Han sa att terrängen i vårt

område är den värsta han varit med om. Hahaha, som om jag inte vet hur knas det

är att vandra här i skogarna. Stenblock och berg, småstenar överallt och mossar i överflöd.

Efter en stund frågade han om jag ville ha hjälp med björken som står därborta. Jag var inte

sen med att säga jaaaa tack. Illglad blev jag och nu har jag nästan glömt hur det såg ut när

den stod där och var ful.
(Jag har haft den sån i över ett år, det blir liksom aldrig av att såga ner den. Eller, hyresvärden
glömmer detta ständigt, själv har jag inte tillgång till en motorsåg.)


hakunamatata  


Inte är det snyggt precis, men såhär såg det ut i april när den här bilden togs.

(Det är Tyson som kliver omkring på grenen.)


  


Hmmm, bilden blev väl mörk, kan bero på att jag tog den sent på eftermiddagen.

Men här är nu, äntligen, eländet nersågat av den trevliga ledningsröjaren.

Har jag tur kan det bli till ved nästa vinter. Det kommer väl att ta så lång tid

innan nästa man med motorsåg kommer hit kan jag tro.

I övrigt har jag småfixat med stallet och haft lite duster med presenningen.

Larakatten gillar att vara därinne redan. Hon håller gärna till i stall om hon har chansen.

Idag har hon suttit uppflugen på en smal kant och hållit mig sällskap.

Det är rätt mysigt tycker jag. Våra katter är väldigt sociala inom familjen och umgås gärna

med oss när vi är ute och grejar.

I år skall jag ha glöggfest i stallet för att inviga det ordentligt. Låter inte det som en bra idé?

kram




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards