Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Helene - 1 oktober 2009 00:14

Vad gör ni därute? Själv har jag en fullständigt okontrollerad slapparkväll! Är helt trött i knoppen.

Tittar just på en "gammal" film som jag hittat bland  min sons kvarlämnade attiraljer. "Demolition man" med Stallone och Snipes. Helt sanslöst knäpp men ....... för kvällen är det lite slapp underhållning - faktiskt.

Har hunnit med att se Clintans senaste film under veckan också. Hade en viss charm mitt i eländet.

I övrigt har jag beställt lite virke till boxen och hoppas att jag kan spika upp mina brädor i morgon.

sen är dt bara taket kvar och lite påfyllning med grus.

Det börjar bli högt vatten när det gäller att kunna ställa in hästarna.

Skall hämta hösilage på fredag men har lite problem med att välja hur jag skall transportera det hit.

Lite marigt att dra ner en transport hit och en vanlig släpkärra blir inte lätt att få upp balarna på för dom

väger 100 kg st.

Tänker fundera mer på det under morgondagen efter välförtjänt sömn utan väckarklocka.

Det känns så himla härligt att vara ledig eftersom jag jobbat mycket sist tiden.

Hösten har hoppat på mitt hus häruti i buskaget och det börjar bli lite svalare inomhus. Inte skönt alls.

Det gäller att elda mellan varven i synnerhet nu när det varit frost två mornar i rad.

Mina verandaväxter har nästan gett upp sorgligt nog. Måste nog städa bort en hel del av dom i morgon

för det ser så illa ut när dom har dött frostdöden.

Gurkorna i gurkhuset har också gett upp men jag är lyckligt lottad för jag har fått väldigt många gurkor

på mina två plantor. Jag rekommenderar avlagda terrarier. Hittade vår ena katt i gurkplanteringen häromdagen när det regnade. Där låg hon och väntade på att jag skulle komma hem, samtidigt som hon hade full koll åt alla håll.

Kanske kan det fungera som katthus också.

Ops! Nu ringde min 18 åring som för första gången skulle med sina kompisar på krogen. Ja, jag vet att det låter illa men så är det och det handlar om att fira hennes 18 års dag.

Skrev ju om hennes bortappade leg som inte hittades på banken. Hon hann aldrig få något innan sin födelsedag tyvärr och jag var vansinnig på bankens sätt att hantera det hela. Med all rätt. Vi hade inte gjort fel.

Banktjänstemannen som hjälpte oss ringde till polisen och frågade om snabbpass mm. Men det gick inte att ordna. Däremot kunde vi ta ett personbevis, ett kort och bankens stämpel plus påskrifter från dom och mig samt att hon erbjöd sig att ringa stället dom skulle gå ut på för att Lisa skulle komma in. Då skulle det kunna fungera. Det hade också kunnat fungera om vi hade firat henne med bild i tidningen för då hade dom släppt in henne efter vad polisen had tipsat oss om.

Nu visste inte Lisa vad dom skulle ta vägen och vilken dag dom skulle ut så hon chansade på att det skulle fungera ändå. Det gjorde det inte. Kille som skulle släppa in dom säger att bankstämpeln inte är äkta. Ja, vad skall man säga? Hon var rätt behärskad när hon ringde men jag vet att hon var alldeles ledsen på insidan.

Jag kan ju tycka att detta var löjligt av vakten eftersom jag vet att hon är 18 år, men samtidigt var det ju ingen riktig leg.

Usch, nu känns det inte så kul när jag vet att det blev tokigt för henne och hon är dessutom inte ens i närheten utan befinner sig i Dalarna av alla ställen på jorden!

kram på er



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards