Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Helene - 16 oktober 2009 10:25

  


Så kom då den första snön! Visserligen kom det lite flingor häromdagen men inte så att det stannade kvar.

Blev lite snopen när jag tittade ut, hade nog förväntat mig en regning dag, men det kommer väl.

Fick just ett samtal om en liten shettis som är alldeles ensam och som knappt får någon mat.

Det är illa, så han får flytta hit om nu ägarna fattar att man inte kan missköta sitt djur på det sättet.

Tyvärr har dom missat att om man har djur, oavsett vilken sort man har, så har dom vissa rättigheter när det gäller mat och tillsyn.

Dom vill sälja honom, men han har fång så det är inte så lätt.

Får se hur det blir under dagen.

Jag bor ju långt ute i skogen. Här kommer det sällan någon eftersom det inte är en allmän väg.

Igår var det rena vandringsleden.

Jägare, hyresvärden och skogsmaskiner vilmlade omkring runt huset. Helt otroligt mycket liv och rörelse.


  


Maskinerna syns inte så tydligt men dom finns där. Blev lite orolig att dom skulle ta all skog

men det visade sig att markägaren skall göra iordning en väg så att jag kan använda den om
det blir för besvärligt för mig med min hysteriska backe i vinter.

Antagligen skall jag vara glad för detta men samtidigt skär det i hjärtat över att den fina skogsvägen

blir grusad.

Men, man kan ju inte få allt här i världen.

Nä, nu skall jag ut och fortsätta på min box.

Kram, ät något gott i kväll!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards