Direktlänk till inlägg 18 april 2009

Hakunamatata

Av Helene - 18 april 2009 21:20

Hej på er alla, nu är jag i farten igen.

Under natten försökte jag skriva några rader men lyckades inte komma in på bloggen. Arbetsdatorn vägrade hitta sidan så jag fick ge upp efter ett par försök.

Sitter nu framför tvn och har lyckats få på Arnfilmen nr 2. Ser på den med ett öga....hur det nu skall gå till.

I morse när jag kom hem var mitt sovrum befolkat av två tonåringar och en hund.

Jag fick gå och lägga mig i soffan men det gjorde inget för jag tuppade av rätt fort och sov till straxt efter 12. Sen dess har jag varit i farten.

Jag har börjat snickra på mitt ankhus och det kommer nog att bli klart i morgon.

 

Solen sken på mig där jag pillade med mina plank och skivor.

Men det var inte så varmt att jag ville ta av mig tröjan precis. Det finns en kyla i luften som inte varit så angenäm.

På eftermiddagen badade jag Lisen. Hon brukar gilla att bli shamponerad konstigt nog. Nu har hon täcke på sig i natt för jag tror inte hon torkat ordentligt och det verkar bli minusgrader igen.

Lisa har hunnit rida både Daydream och Daisy i dag och nu går alla hästarna och slappar i hagen.

Vi har en ny katt på ingående. En blandnig av siames och skogskatt sägs det.

Kunde inte låta bli att ta henne till oss. Hon kommer nog i början på maj skulle jag tro.

Lisa och Ellie väcktes i natt av grävlingarnas framfart under huset.

I dag kröp Lisa in under huset för att om möjligt se var grytet finns. Visserligen är hon mindre än vad jag är men inte sjutton såg hon så mycket mer än jag gjort vid mina försök. Hon hade kameran med sig och förevigade, vad hon är säker på, är en av ingångarna till grytet.


Massor av tassavtryck finns det här och längst in kan man se en mörk ingång.Det verkar som om dom grävt sig ner en bra bit under huset.


Jag begriper inte vad dom pysslar med på nätterna dom där besökarna jag har. Hoppas faktiskt att dom ger sig av så småningom.


Lara gillar det här trädet. Hon sitter ofta på span i trädklykan.


Idag är hon extra mycket på gång.


 Lite mysigt är det allt att ligga och lura.


I den här familjen är vi nog lite kattokiga. Det blir en hel del bilder på katterna mellan varven och vi har bra koll på vad de sysslar med på dagarna.

Roligt är att dom nästan alltid är med oss när vi är ute och pillar med vad det nu är som skall göras. Det finns alltid en nyfiken katt i närheten.

Jag måste säga att det inte var den ljusaste film jag sett, den här Arn.

Vilken tur att jag inte levde då eller blev tvungen att gå i kloster för något jag gjort och som inte passade in i samhället. Tyvärr återges ju nästa alltid den här tidsepoken med mörker och dysterhet.

Det verkar som om det var kallt och eländigt, kanske var det det också...

Nu skall jgg koncentrera mig på Arn en stund. Krypa upp i soffan och äta lite glass. Det blir snart dags för att gå och lägga sig. Skall jobba i morgon eftermiddag och behöver nog ta igen natten som gick.

Ha det bäst - en vitsippsbukett till er alla

,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards