Alla inlägg under februari 2011

Av Helene - 3 februari 2011 13:46

  

Juni 2009 - längtar!


Det var ju det där med microsim, fungerar fungerar inte.....tro för all del inte att telefonen fungerar. Halva dagen har gått och inget har hänt.

Blir förmodligen vansinnig om jag skall behöva köra ner till staden igen för att få hjälp med detta.

Sitter i övrigt och väntar på att diverse ev. arbetsgivare skall höra av sig som dom sagt. Just idag! Det kan ju göra vem som helst lite galen att vänta på besked om viktiga saker.

Har fått både mejla och ringa in nytt telefonnummer till dessa personer så att dom kan nå mig.

Har liksom gått in i ett vakuum och har svårt att företa mig något alls.

Tog en vända med doggarna för att kolla in diverse runt gården men tappade lusten ganska fort.

Det är 5 grader varmt ute så jag borde känna mig glad.

Normalt sett så brukar jag få en massa vårinspiration såna här dagar men inte idag.

Om du tittar på förra årets blog (finns i högerspalten) så är jag ändå glad över att det inte är så mycket snö som dom bilderna visar.


Har i alla fall lagt ut lite nytt på min svenska entrepreneursblog.

http://entreprenursnu.blogspot.com

Läser du den och har frågor så hör av dig till lisenjames@gmail.com


Förutom telefonproblem så har internet fått en svacka. Ibland försvinner det helt.

Det har inte varit så förut och jag undrar om det har med alla fällda träd att göra för problemet uppstod då. Svårt att tro att det skulle spela någon roll egentligen, det borde i så fall blivit bättre när trädhindren undanröjdes.....


Ta en kopp kaffe med kardemumma som krydda, det är mums!


Av Helene - 2 februari 2011 20:28

  

Bilden är tagen 3 februari 2010

Dages glada händelse kommer ifrån Facebook! En gammal bekant som plötsligen trillade in. Det var kanonkul.

När jag babblat med denna människa en stund ringde jag på ett annorlunda jobb och blev "väl mottagen" via luren.

Vi pratade länge och jag fick massor med information.

Sen fick jag ett samtal från en ev. arbetgivare som ville komplettera sina anteckningar.

Ringde en annan ev. arbetsgivare för diverse frågor men han var inte inne och jag hoppades på att han skulle ringa senare. Det har han säkert gjort men han har haft svårigheter att nå mig för jag har ingen fungerande telefon just nu.

Allt beror på en införskaffad Iphone som jag vid det här laget har en massa synpunkter på. Det har liksom gått troll i den telefonen kan man säga.

Nä, det är inte jag som skall ha den det är Lisa förstås. Det där med microsim och aktivering på rätt telefonummer verkar inte vara operatörens starka sida.

Vips stängdes min telefon av! Hur kul var det?

Fick sätta mig i bilen och dra ner till staden Göteborg för att få hjälp. I såna lägen gäller inte supporten hos operatören eftersom det bara skall knappas in en massa siffror överallt och det är svårt att få tala med en vanlig människa.

Nu hoppas jag att det skall funka i morgon för gör man såna här fel så går det nämligen inte att ändra förrän dagen därpå! Jippie!

Tur att jag har en extra telefon här hemma.

Innan jag åkte hemifrån tog jag en bild på förödelsen eller snarare ödsligheten utanför.


  


Jag är inte så glad över detta men man vänjer ju sig!

Hoppas kusarna gör det också.


 


Hoppas att den stora skogsmaskinens spår försvinner ikapp med snön och att dom tar med sig mer ris innan dom försvinner härifrån.


I morgon skall jag pynta mitt kök och ta ner den sista julbelysningen. Det börjar bli läge för det.

Funderar på vilket tyg jag skall sätta upp, grönrutigt eller det med blommor.

Det är i alla fall angenäma funderingar i förhållande till allting annat just nu!




Snart dags att börja så sommarblommor, visst är det häftigt!



Av Helene - 1 februari 2011 22:12

Så var då bilen körklar för ett tag. Än är den inte helt reparerad men jag kan köra med den.

Har varit med min mamma hos doktorerna, det tog en större del av dagen. Inte så lysande roliga besked precis.

Tänkte mig en kväll framför dumburken. Inte gick det så bra precis. Vädret ställer till det för min antenn och allt bara hoppar och hackar.

Skulle delta i ett webinar kl 21.15 och blev bara nedkopplad hela tiden så det fick jag avbryta. Något irriterad kan jag nog säga att jag är just nu.

Idag har skogsarbetarna hållt igång sen kl. 06.00 Jag fattar inte hur dom kan utföra arbete med bara ljus från maskinen. Det finns ju inte en chanse att se helheten i det man gör. Såg att dom i alla fall tagit med sig en del från hagen även om det ligger en mängd grenar och annat kvar.

Jag tycker att det är konstigt att dom sparar gamla träd som är halvt döda. Det ser för j-vligt ut. Får väl ta ner dom själv endera dagen :)

Nä, nu stänger jag av min TV, den håller på att göra mig till idiot!

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards