Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Helene - 9 februari 2011 22:42

Vilken bra dag det har varit.

Sol och tvätt på sträcket!

Hjälpte en kompis att köra skräp till tippen.

Hon har hjälpt mig och nu kändes det bra att hjälpa tillbaka.

Mitt upp i alltihop tog vi en fika på ett café och trillade obekymrade in i en av de mysigaste blomsterbutiker jag känner till. Vi höll på att inte komma därifrån.

Vad jag köpte? Ingenting, men jag hittade en hel del av intresse förstås.


På förmiddagen stoppade jag en långtradare som kom farande genom skogen.

Hundarna var ute och kom inte när jag ropade på dom.

Skräcken grep tag i mig och jag ställde mig mitt på vägen utanför huset.

Han saktade ner farten som tur var.

Jag kan inte göra något åt att dom hämtar virke i skogen men dom behöver inte köra så fort. Mina grannar vågar inte heller ha sin hund ute eftersom föraren håller så hög hastighet.

Här kommer en långtradarbild! Hinner inte ta någon på den som passerar här för den kör ju så fort :)

  

Den som kör här är vackert grön. Något åt detta hållet.....fast grön.....

  

Usch, nu pratar dom om mobbing på TV.

Det finns inget svårare än det ämnet, det är oroande svårt att hantera.
När man hör dessa kunniga personer babbla på om vad som är rätt och fel så blir man mörkrädd.
Jag har förstås mina egna åsikter om detta och har ju faktiskt ägnat en hel del tid åt det i min "lärargärning". Äsch, jag bestämde just att jag inte skall fördjupa mig i detta. Då kommer jag inte här ifrån i natt.

Skulle vilja se en riktigt bra och spännande film men har ingen hemma....
Det får bli TV en stund till och sen läsa innan ögonen trillar igen.

Vi hörs

Av Helene - 9 februari 2011 12:22

Kolla vad härligt!


  


Inbillar mig att det är vår på G!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards