Alla inlägg den 11 februari 2011

Av Helene - 11 februari 2011 12:30

Igår kväll var jag ute med bilen och härjade runt.

Det var inte så smart precis.

Åkte hemifrån på em och var alltså ute i halka och väta.

Backen upp från Landvetter mot Partille var effektivt avstängd med hjälp av en polisbil.

Antagligen hade det hänt en olycka och köerna byggdes på.

Fick köra en omväg i kladdet på vägbanan.

Innan Partille kom regnet och när jag senare skulle hem var snön helt borta på motorvägen och större delen av väg 156.

Sen blev det illa igen. Där jag bor var snön inte borta och jag fick stopp i första backen. Dvs upp och ner ett par gånger. Backa ner var ingen höjdare. Betedde mig som om jag var med i "Sveriges värsta bilförare".

Körde in i snövallarna på sidorna av vägen, eller snarare gled in i dom. Körde fast, kom loss, gled igen osv.

Nu står bilen och väntar på mig på grannens gårdsplan. Hoppas vi kan ta oss hem idag.

Det är inte så kul att gå hem 1 km i mörkret. Hade som tur var hundarna med mig som sällskap.


Idag har jag hunnit pyssla till det lite till härhemma. Kan känna mig nöjd.

Lisa vill så gärna att jag skall komma ner till henne i morgon och jag vill såklart gärna åka dit. Kul med hennes nya lägenhet elleer snarare krypin.

Jag vill ha mormor med mig jag hoppas att hon orkar ta en tur.

.......hörs igen

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards