Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Helene - 4 februari 2011 18:49


      

Foton från 3 februari 2010


Vilken konstig dag det har varit. Jag vet inte om jag är vaken eller sover just nu.

Jobbade i natt och eftersom jag är vaken hela natten så måste jag sova dagen efter, som idag.

I natt kom det "massor" av snö och jag insåg att det skulle ta lång tid att åka hem. Det gjorde det. En hel timma och lite till.


  


Ny regntung snö på oplogad väg är inte bra. Dessutom är det fortfarande mörkt och det regnade ganska mycket. Massor av pendlare var på väg till sina jobb åt Göteborgshållet och bländade mig snyggt hela vägen.

Hem kom jag i alla fall och det är jag tacksam över.

Väg 156 är ingen höjdare när det kommit nysnö.

Väl hemma möttes jag av skogsmaskinen och två bilar. Dom har säkert jobbat sen klockan var sex.

Kunde inte somna som jag brukar och när jag väl gjorde det så började skogsmaskinerna brumma omkring utanför. En man med motorsåg och en jättemaskin stod en halv meter från huset och kapade glatt av mina fina björkar vid entrén.


  


Knackningar på dörren och en önskan om att jag skulle flytta min bil! Samtidigt föll en björk en cm från min lilla hönsgård och denna jättebjörk släpades sedan rätt över min grillplats varpå grillen massakrerades.

Jag blir så himla trött på att dom inte kan tala om för mig vad dom skall göra så att jag kan få flytta undan mina saker. Jag kan ju inte bara köpa nytt för att dom saboterar det lilla jag har.

Hann fråga om dom skulle ta bort alla kvistar och skräp i hagen så att det går att ha hästar där men han visste inte om han hade tid. Han hade ju redan tagit det han skulle!

Jippie, nu vet jag vad jag har att göra.

 Somnade om i alla fall och då började telefonen ringa. Viktigt samtal förstås, upp och fixa med det, minns knappt vad jag sagt.

Till slut fick jag några timmars sammanhängande sömn och vaknade vid halv tre.

Det känns inte som om jag vaknat än.


  


Har suttit och väntat på bilmekarmannen. Han skulle komma kl. 17.00 men han kommer inte förrän i morgon berättade han kl. 18.15 när jag efterlyst honom.

Ja, vad skall jag säga om det.


I övrigt har jag fått ett nytt jobb. Har inga mer tider kvar på mitt "gamla" timvik.

I morse lämnade jag in brickan och tog mina tofflor med mig hem. Tror inte att jag lämnade några spår efter mig.

Det var den erfarenheten! Nu är jag på väg in i något nytt!

Önska mig lycka till.


Mer bra som hänt idag är att våra telefoner fungerar - äntligen och förhoppningsvis kommer livet att återvända när det gäller mitt och Lisas kontaktnät. Hon var nog mer desperat än vad jag har varit men nu funkar den där Iphonen i alla fall.


Nu blir det fredagsmys här.





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards