Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Helene - 14 februari 2011 22:08

Jisses, tusentals miljoner i långa rader.....USA har stora skulder och nu vill Obhama spara in på 7 biljoner kronor....

Usch, han höjer skatter också och slopar vissa avdragsmöjligheter för rika....

Så illa det blir för vissa rika amerikaner, värst blir det nog ändå för dom som inte får sin vanliga hjälp till uppvärmning av boendet och annat man behövver som arbetslös försörjare eller allmänt fattig.

Jaja, det är väl för väl att man inte bor där:)


Stackars Peter Forsberg, han höll inte....kan det bero på att även Peter åldras..han har ju en del skador att dras med och så vitt jag vet så blir man inte mer lättläkt med åren. I alla fall inte efter 25 eller så.


Alla skidåkande februarilovsungar och tillika liftgubbar i Ulricehamn är lyckliga över vädret!

Det är inte jag. Fick ett totalt bryt när jag såg att vi har minst 10 dagar med kallt väder framför oss. Jag mår fysiskt illa av detta.


Har lyckats snärja en man med skopa och sandningsförmåga. Kanske skulle jag behålla honom i min byrålåda tills nästa vinter.....


Jobb imorgon, vi hörs

Av Helene - 14 februari 2011 09:40

Igår var jag i staden Lund.

Resan gick kanonbra. Vädret var toppen att köra i och E6 var suveränt torr och fin.

Barmark nästan hela vägen ner, undantaget var Hallandsås. Där fanns det lite snö kvar.

Lisa och jag var också på IKEA/Malmö och snurrade runt ett tag.

Hon fick tag i allt hon behövde för stunden.

Solen sken men det blåste helt hysteriskt. Det kändes kallare än det var.

Vi promenerade med hundarna vid olika tillfällen och höll på att blåsa bort stundtals. Leo såg ut som om han skulle lämna markytan då och då.

Lisas lya var liten men kommer att bli kanonfin när hon grejat klart.

Ett litet pentry, hall och hyfsat stor toa med dusch samt ett rum.

Innan jag åkte hem hann jag hänga upp gardiner och hjälpa till att skruva ihop lite möbler.

Vilken sagolik tur hon har haft som fått en lägenhet mitt i Lund nära till allt.

Det var precis det hon önskade när hon flyttade dit i höstas.

Drog mot Seglora vid åttatiden. Jag och alla långtradare.


Om en stund skall jag palta på mig varma kläder och gå runt hästhagen för att se hur illa skadad den är. Behöver kanske en plan för att kunna återställa den och ta hem hästarna.

I morgon skall jag börja på mitt nya jobb. Det känns allt lite spännande och pirrigt!

Har ju varit lite ledig ett tag så nu skall det bli kul med jobb!





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards