Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Helene - 8 februari 2011 14:44


  

Denna lilla holk finns inte mer, kraschade när trädet fälldes av den stora maskinen. Bilden från mars 2010.

 

Tack alla som läser min blogg!

Saknar dock kommentarer eller glada tillrop!

Idag är en bra dag, jag känner mig taggad till tusen. Till och med så taggad så att jag inte riktigt vet vad jag skall börja.

Det finns saker att göra i alla hörn känns det som.

Vet inte om jag skall börja fixa till det i förrådet så att prylar blir sorterade och så att diverse överflöd kan få plats.

Har vi "otur" i familjen så kommer nog sonen att få flytta hem tills han vet var han få jobb. Detta innebär ett totalt omkast i förråd och eventuella andra utrymmen vi har. Hela hans bohag kommer ju hit! Vet inte riktigt hur det skall få plats om jag skall vara uppriktig.

Får fundera vidare på det under dagen. Han måste flytta ur sin lägenhet den 28 februari. Ganska snart!


Skogsaktiviteterna runt huset fortsätter. Det låter i skogen och stora långtradare kör förbi. Vägen är sönderkörd och dikena tillplattade så nu är det ännu mer vatten på själva grusvägen.

Dessa långtradare som kör virke väger ju en del även när dom är tomma. Dessutom verkar dom bara ha en hastighet. Fort går det i alla fall. Vågar inte ha hundarna ute om jag inte är med själv.

Ser framför mig hur Leo ligger som en platt svart fläck nedmosad i leran. Inte så trevligt. Han tror ju att han kan mota bort alla bilar, traktorer och annat som passerar.

Det verkar inte som om dom fattar att jag faktiskt bor här!

Dagens diskomgång väntar. Solen lyser in genom fönstren nu så det kan nog kännas lite mys att stå där och inbilla sig att våren är på väg.

Jag känner hur mina små påskliljor börjar dra sig upp mot markytan.


 

Bilden tagen i april 2009 


I övrigt har jag räknat huvudräkning och kommit fram till att jag måste göra något åt att pengar inte räcker till något jag vill göra.

Kolla länken här om du vågar


Idag drack jag kaffe med smörkolasmak....inte illa alls!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards