Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Helene - 24 februari 2011 22:09

Nu var det ett tag sen jag hörde av mig.

Anledningen är uppenbar, jag har frusit fast kan man säga.

Efter att jag kommer hem från jobbet så paltar jag på mig allt varmt jag har och sen går jag in i någon form av dvala framför min TV.

I går gjorde jag en uppryckning eftersom jag hade besök av 4 goda vänner från min förra arbetsplats. Dom trotsade kyla och halka och tog sig hit med en god paj, sallad och nybakt och en flaska vin. Hur härligt som helst och jag kände mig så glad för besöket. Tack för att ni kom!

Mitt nya jobb är riktigt trivsamt och ja kommer nog att trivas utmärkt.

Dagarna ser lite annorlunda ut än tidigare och jag har tur som har hamnat i helt nybyggda lokaler. Många arbetsmoment blir väldigt mycket lättare och möjligheterna tycks vara oändliga. Inte fel alls.

Fast om det nu är någon som undrar så längtar jag allt efter både brukare och personal från förra stället.

I övrigt har det nog varit den kallaste perioden i vinter under denna veckan. Huset är helt utkylt och det känns som att jag bor i en frys. I morse var det 17 minus....hur kul är det på en skala......jag bara undrar!

Såg en stund på "Sveriges värsta bilförare".....är det verkligen på riktigt? Finns det sådana ute på vägarna? Det är ju ett under att dom blivit godkända när dom körde upp, man häpnar. Jag känner mig som ett riktigt bilproffs när jag ser på dessa galningar som inte verkar ha koll på varken gas eller broms.

Sen kan det ju vara så att deras codrivers inte alltid gör det bästa för att få sina förare att bete sig på ett bra sätt.

Givetvis har jag ju mina favoriter i programmet och det är tvillingarna såklart....



  

Bild hämtad från nätet..


Irrrk, vad hör jag - kaffepriset har inte varit så här högt på 30 år! Jag som älskar kaffe....kanske jag skulle investera i några paket innan affärerna höjer till maxpris.

Vad gör jag om jag inte längre kan unna mig min café au lait på morgonen?

Då blir det totaldepp!


I morgon är det jobb igen. Sedan ledig i tre dagar. Går på igen på tisdag och då hoppas jag att våren har kommit!

Köp nu en bunt tulpaner det skall jag göra i morgon!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards