Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Helene - 7 februari 2011 17:03

Älgarna har lämnat hagen sen flera timmar tillbaka och nu är det fritt fram för hundarna igen.

Jag har hunnit med att städa i mitt sovrum och till och med dammsugit väggarna som blivit ett tillhåll för märkliga dammtussar.

Nöjd med detta bar jag skräp och donade lite utomhus. Mer och mer dyker upp ju mer snön försvinner.

När kl. var ett så fick jag behov av sällskap och ringde en kompis. Lite fika såhär på em var urmysigt.

Blev inspirerad av hennes mysiga hem och funderade hela vägen hem hur jag skulle kunna vårfixa här hemma.

Började egentligen redan igår med det. Insåg att jag behöver en riktig arbetsplats för dator och anteckningar, allt på samma ställe. Jag löste det med att hämta en skiva som stod på vinden. Tung som bly gjord av ek.

Tyvärr fick jag kapa den 7cm för att få in den på plats i mitt pyttelilla arbetsrum.

Tvättade av den och gned in vit färg i två lager. Det behövs ett lager till innan den är klar.

Känns kanon att sitta här och ha gott om plats.

Kanske mitt kök kan få vara ett kök i fortsättningen och inte en belamrad arbetsplats för datorer och annat som man inte vill plocka bort så fort man skall äta eller så.

När jag åkte härifrån så började det snöa och det kom bara mer och mer. På hemvägen hittade jag en bil i diket......halt som bara den.

Nu, en stund senare, ösregnar det. Verkligen ösregnar. Me like!

Hann bli plaskvåt bara genom att ta mig från bilen till ytterdörren.

Vädret här är spännande värre! :)

Nä, nu skall jag kolla in lite dröm-möbler på nätet. Jag önskar mig fortfarande en soffa bla. Skam den som ger sig,endera dagen skall jag köpa en ny!

Å, vad mer....en kopp kardemummakaffe skulle sitta fint!



Av Helene - 7 februari 2011 08:58

God Måndag! Startat med en kopp kardemummakaffe och varm mjölk. MUMS!

Kan meddela att min "klicka här" rekommendation gav utdelning igår och jag blev glad som en speleman.


I går eftermiddag levde Leo rövare och skällde så han vibrerade. Jag var tvungen att se vad det var som var så upphetsande.


  


Aha, älgbesök för första gången på dagtid, vad jag vet vill säga.

Två stycken var det, en ko med fjolårskalv.

Här syns bara kon men det döljer sig en kalv i skogen.

Idag såg det ut såhär:


   


Mamma älg har en himla koll på mig där jag står med halvt öppen dörr för att kunna fota.

Nu när hästarna inte är hemma så kan det ju vara trevligt med älg i hagen!

Variation kan vara kul.

Ha en bra dag! 

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards