Direktlänk till inlägg 10 februari 2011

Framtid och pimpning

Av Helene - 10 februari 2011 10:29

Snön faller och jag är på ett strålande humör!

Igår kunde jag hänga ut nytvättade lakan.


    


Dom luktade precis som jag trodde....sommar och rent!

En häftig luktupplevelse.

Idag snöar det men jag är inte ledsen för det.

Har förstått att det finns funderingar över vad jag kommer att hitta på inom

arbetslivet den närmsta tiden och vill därför bara säga att nytt jobb väntar på

mig from 15 februari.

Inte exakt detsamma som jag har haft. Nu blir det dagtid istället. Hade gärna haft ett jobb där arbetstiderna är oregelbundna eftersom jag gillar det. Nu blev det inte så men det känns bra ändå.

Inga lastbilar eller skogsmaskiner har visat sig idag. Inte än i alla fall.

Kanske kommer inte tradaren upp för backarna här. Såg spår efter den igår.

Hade tydligen fått stopp i första backen eftersom hjulspåren vid sidan av vägen vittnade om det. Här var ganska svårkört igår och min ena backe var värre än vanligt.

Idag skall jag lägga ut min väl slitna "äkta" matta i snön. Funkar jättebra som rengöring. Den blir alltid fin efteråt.

I övrigt skall jag pimpa vardagsrummet med lite fräscha detaljer. Vill ha in vårkänslan även om jag är tidigt ute.

I går var jag ju i blomsterbutiken, där finns också massor med härliga inredningsdetaljer. Jag hittade handdukar som var väldigt fina och som hade passat in här hos mig. (Blomsterhuset i Bollebygd)

Funderar på att investera i några av dom så småningom.

Siktar in mig på total balans när det gäller pimpning av boendet. :)


Ha en bra dag - ge bort en primula till någon som inte förväntar sig det...


 
 
Ingen bild

Therese Björkis

11 februari 2011 12:35

Jaså nytt jobb...kul! Samma kommun eller har du hittat ngt närmare hemmavid?

Själv kan jag säga att jag är nyss hemkommen från Thailand och möts av snöstorm...icke kul!

Ha det bra Häls Therese

Helene

11 februari 2011 13:31

Ja, nytt jobb i samma kommun.
Tänkte allt på dig idag på morgonen, hur kul kan det vara att landa här när du har upplevt sol och värme.
Vi ses!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards