Direktlänk till inlägg 17 januari 2011

Vänd på tänket

Av Helene - 17 januari 2011 21:04

Alltså, idag har jag uträttat diverse stordåd! Ja, om man nu kan kalla det för stordåd när man lyckas ta sig hem med bilen, städat hos mamman och handlat salt i stor säck.

En kort fika hos en god vän gjorde dagen ganska så angenäm.

Har fodrat hästar och sagt godnatt till dom.

Majsan ligger här brevid och slumrar med ett öga öppet. Planen för kvällen är att trycka ner hyddan i soffan.



     

Tro det eller ej, den ser ut som en snödriva....men,varm å go.

Tyvärr lär inte denna syntetpäls leva för alltid för den har en förmåga att tova sig. Ville inte ha en blå soffa så jag inhandlade detta pälsliknande överdrag istället.

Till min stora sorg har fotbollen tagit över min TV. Den enda kanal, förutom sexan, som jag kan titta på när det regnar ute. Samtidigt som jag upptäcker att dom spelar fotboll och pratar ingående om varenda rörelse spelarna gör så har jag ingen fungerande telefon. Jag blev plötsligen väldigt uppskrämd av det. Herregud, jag kan ju trilla och slå mig fördärvad och kan inte nå en människa....hur bra är det på en skala?

Det hjälper inte att jag den senaste halvtimman har svurit långa ramsor över telefonen, ingen kontakt med yttervärlden ändå. Det blir spännande att se om den funkar i morgon.
Som jag har det just nu....vill ingen annan ha det, det kan jag garantera. Frågan är vad jag skall göra åt det. Jag är faktiskt fruktansvärt stressad av allt det här med snö, is, plogat eller inte plogat, sandat, backar, isgata mm och ovanpå detta hökörningar, kyla, och frusenhet ......
Arbetslösheten gör ju inte saken bättre precis. Jo, jag har ju mina timmar då och då när jag kan ta mig dit.....men det går inte att leva på som jag sagt innan.
Inte trodde jag att det skulle bli såhär i livet precis.

Livskvalitet vad är det månntro?

Får nog vända på tänket och se det som är positivt istället. Jag har ju vatten som fungerar i år och avloppen har inte fruset. Tvättmanskinen funkar, det är just nu ganska varmt inomhus så jag sitter i T-shirt och fötterna är varma, djuren håller sig friska och har mat, jag har kaffe i min kaffeburk och en bra bok att läsa, min TV funkar, jag har det fint i köket och nydammsuget i huset, jag kunde ta mig hem trots all is i backarna, jag skall jobba på torsdag och även på fredag...

Hmmmm, kanske det inte skulle vara så dumt med en man i byrålådan i alla fall....


 
 
Ingen bild

Snuffe

18 januari 2011 12:51

Är byrålådan rymlig?

Helene

18 januari 2011 16:25

Hahahaha, har inte ens tänkt på det.....asken får nog plats var som helst :)

 
Ingen bild

Snuffe

18 januari 2011 21:15

Ask??

Helene

19 januari 2011 00:44

...en man i byrån i en liten ASK bland andra grejer..... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards