Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Helene - 8 januari 2011 11:56

  


Tänk att få slipa golvet på vinden, måla murstocken vit och isolera den gamla vindsdelen på huset. Vill ha ett sovrum där med bara en skön säng och möjligtvis

ett avställningsbord.

Allt för att bara kunna sova i lugn och ro!


Jag skall ju isolera vinden som jag tidigare skrivit om. Nu har jag fotat den för att ta med bilderna till byggvaruhuset.

Tyvärr blir jag alldeles för inspirerad av att göra mer än jag kanske kan.

Jag hoppar ju gärna på arbeten som jag aldrig gjort förut. Jag älskar att använda hammare och spik samt andra verktyg. Borde nog satsat på att bli snickare eller så. Lite väl sent påtänkt nu!


Kan inte påstå att jag tycker att det skall bli roligt att lägga på isolering på det här.


      


I övrigt tycker jag nog att livet är ganska pestigt för närvarande. Gillar inte vädret det drar ner mig i något grått töcken.

Tycker att jag sliter och släpar med fel saker.


På måndag är det dax för besök på arbetsförmedlingen igen. Måste hålla mig ajour med alla jobb jag kan söka - not!

Vem vill anställa en gammal skolfröken bara sådär.....kan man undra!

Tur att jag har satsat på internet, med tiden blir det suveränt bra tror jag.


Regnet strilar sakta från den grå himlen och allt är kladdigt och svårforcerat ute.

Hästarna ser ut som om dom tycker det är rätt skönt och är mer rörliga idag än dom brukar.

Lisen och Rosie satsade på en gemensam tur runt gården i går kväll och jag förstår nu att jag inte har några rosenbuskar kvar. Vald delar av dessa satt snyggt inflätade i Lisens man. Hur svårt var inte det att få bort i den långa manen.


I em blir det jobb några timmar, oroar mig som vanligt för min väg fram till civilisationen. Men om det är som igår så kommer det att gå fint!

Köp en tulpan...det skulle jag gjort om jag hade råd!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards