Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Helene - 15 januari 2011 11:00

  

Det här är bara lite snö, det ser egentligen riktigt hysteriskt ut idag med höga snövallar runt hela gårdsplanen.


I morse när kl. var fem klev jag ur sängen för att ta en kopp kaffe, klä mig, rasta hundar och mata hästar innan jag åkte till jobbet.

Hade ställt bilen så jag lätt skulle kunna dra iväg utan att bli hindrad av snö.

Gott om tid tänkte jag när jag gick upp.

Kollade vädret innan sängdax och såg att det nog bara skulle komma runt en cm snö och det är ju ingenting i sammanhanget.

När jag öppnade dörren för att släppa ut hundarna fick jag en chock.

Det hade kommit hur mycket snö som helst de få timmar som jag sussat.

Skam den som ger sig, ut och sopa bilen startade och såsmåningom drog jag iväg.

Kom ungefär 10 m sen var det stopp och bilen på tvären.

Gjorde om proceduren, körde en bit osv.

Kom jag till jobbet? Nä, såklart inte och vem plogar här kl. 06.00 på morgonen?

Ingen mottagning på telefonen heller....det blir så ibland (ganska ofta) i synnerhet när det är busväder.

Hur roligt är det att ringa jobbet och säga att man inte kan komma?

För vem har det så gång på gång en hel vinter i Sverige idag?

Jag måste bo på en konstig plats.

Alldeles för en stund sen kom hyresvärden farande med traktor och plog.

Bra, tänkte jag, men det hjälper ju inte mina arbetskamrater!

I em skall det regna och någon pep att det skulle komma mycket vatten.

Kan bara säga att det kommer att göra saker och ting ännu värre. Lika illa som häromdagen då jag jagade efter någon som kunde sanda på grund av isgata.

Jag är så erbarmligt trött på det här!


      

Isgatan från i tisdags och lika dant lär det bli igen!


Det skulle vara så himla skönt att inte behöva hänga upp sig på det här med snö och is och väder. Förr gjorde jag aldrig det. Insåg att det blir som det blir och det går över.

Kanske berodde det på att jag har bott på ställen där det alltid gick att på något sätt ta sig fram. Jag har legat i många diken och halkat mig fram på hala vägar men aldrig som nu.

Känner mig lite orolig över att jag skall falla igen och slå mig lite till. Har ganska ont i kroppen och i min vänstra axel fortfarande.

Det är här det kommer in fler män eller en man som förutom att han har muskelstyrka och är allmänt uppiggande också kan massera en rådbråkad rygg.

Det är bra om han kan laga mat också. Skulle behöva bli lite omhändertagen känner jag!


Har varit ute och sett till djuren. Hönsen var hungriga och har fått extra god mat att plocka med. Hästarna mår också bra.

Lite roligt är det allt när jag ropar på Lisen på kvällen och tuppen svara med ett kraftfullt galande. Kanske tror han att det är morgon.

Jag önska alla en bra lördag,


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards