Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Statistik

Av Helene - 16 januari 2011 12:31

Vilken härligt plaskig dag det är idag. Känns som lite vår i luften eller är det bara ett önsketänkande från mig som är helt desperat efter förändring till det bättre.

Vädermässigt menar jag.

Vid tolvtiden kom en gul jättemaskin farande genom skogen och började sanda vägen ner, skogsvägen som är ny för mig.

Vet inte om jag vågar ge mig ut men jag vill gärna försöka. Tar nog hundarna med mig och om jag når civilisationen så kommer jag att åka hem till min lilla mamma. Hon bjuder säkert på middag.

Jag hade inte tänkt säga att det nu är is hela vägen fram till stora vägen men jag gör det i alla fall om nu någon skulle missa detta.


Kollar in min statistik på besökare då och då. Ser att det blir fler och fler men jag saknar kommentarer.

För att en blogg skall leva så krävs det ett utbyte mellan bloggare och läsare.

Jag vet tex att det finns många som kollar mina länkar men där är det sedan stopp. Inte en enda fråga eller kommentar. Trist tycker jag. Roligt är det däremot att det trillar in patienter då och då som vi9a bloggen hamnar på min hemsida.

Det är toppen.

Nu senast fick jag en liten trubbnosig patient. Hundfröken med diverse problem.

Jag håller på att söker efter ett läkemedel som kan passa henne.

Den här ägaren har verkligen lagt ner tid på att ge all tänkbar information och det underlättar en hel del för mig.

I det här fallet finns det ett medfött fel så det blir lite speciellt.

Jag kommer att fråga ägaren om det är OK att berätta lite mer öppet om hennes hund när vi inlett behandling.

Nu är det lunchdax och sen en spännande tur med bilen.

Det är så konstigt, jag tittar på väderinfo då och då. Idag finns det tex inte en enda väderinfo som visar på regn......bara moln.....men här ösregnar det......kan det vara så otroligt lokalt att det bara öser ner just hos mig? :)

 Talk to you soon

 
 
Ingen bild

Snuffe

16 januari 2011 14:58

Det regnar här också, (sju mil från dig) hela tiden fast det bara skulle bli ikväll. Däremot är det mycket öfsadröp :-)
PS. Blev det en spännande tur med bilen?

Helene

16 januari 2011 16:12

Det kan man lungt säga att det blev. Ibland undrar jag var mitt mod kommer ifrån. Tog min nya väg hem, brant med snö och is, dock sandad.
Jag är så glad att jag kom hem och slapp gå med hundar och matkasse! :)

 
Ingen bild

Snuffe

16 januari 2011 17:05

Is är bra att ha i magen ibland, på vägen kan det kvitta.

Helene

16 januari 2011 22:01

Ja du Snuffe, jag är beredd att hålla med dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards