Direktlänk till inlägg 5 januari 2011

Vad vore en bal ..........

Av Helene - 5 januari 2011 11:29


Onsdag idag! Igår var jag på en tur till Ulricehamn. Besökte en kvinna som föder upp Schipperke och fick träffa tre supertrevliga hundar. Min Leo ser inte riktigt ut som dom men......visst är dom ändå lika. Hennes hundar var bara så sociala och skällde inte ett skvatt till skillnad mot Leopold som gapar ganska ofta.

Kanske skulle man tinga en valp därifrån? Om två år eller så.

Roligt var det i alla fall. På den här gården fanns det dessutom massor av islänningar. Den ena finare än den andra. Svårt att välja men jag såg en tvååring som jag har svårt att få ur skallen. Inte bra.....vill ha! :)


Snön faller utanför, det är varmt och skönt inne i huset.

Plogen for förbi här i går kväll kl. 21, jag undrar bara till vilken nytta. En cm snö klarar även jag av att åka i. Idag är det värre, vet inte om jag kommer här ifrån alls.

Ponnydamerna dök upp från skogen när jag skulle fodra. Vet inte var dom har varit och hur länge, kan inte ens hitta stället dom går ut på.

Det är så himla trist att ha dom flaxande omkring utanför hagen. Lisen står hela tiden och tittar efter dom och ser allmänt olycklig ut.


Idag är det trettondagsafton säger dom som vet. Borde vara bjuden på bal egentligen. Tyvärr lyser den med sin frånvaro......hade varit kul att få klä upp sig och vara riktigt stylad för en gångs skull.

Har jag tur och kan ta mig härifrån så är jag bjuden på en liten fest ikväll och det skall bli riktigt kul.

Nä, nu skall jag diska och dammsuga. Sen hoppas jag på att bilen kan ta mig till närmaste by så jag kan handla lite.

Vi hörs  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards