Direktlänk till inlägg 30 mars 2010

Tisdagsblogg

Av Helene - 30 mars 2010 13:02

Idag är det en sån där "jagvetinteivilkenändajagskallbörjagörasaker".

Sov ganska länge idag.....lite skäms jag allt för det, egentligen borde jag hoppat ur sängen vid sju.

Solen skiner och det verkar som att hästarna äntligen har lite nytt att pilla med i hagen. Dom är inte så upptagna av att gnägga efter mig såfort jag visar mig nämligen. Under vintern har det varit ett himla ståhej så fort jag öppnat dörren för Lisen vill hela tiden ha något att knapra på - inget annat fanns ju att göra i all snön. Jag tror att många hästar har haft det supertråkigt i sina hagar eftersom det har varit svårt att ta sig ner till gräs och annat.

Om en stund skall alla mattor ut i solen och dammsugaren skall få en ny påse!

Lite målning i köket som aldrig blir riktigt klart och sen kanske jag kan tvätta lite...inte så lätt utan ström i badrummet....den försvann ju för några dagar sen och har inte återvänt än. Vad felet är återstår att se.

Nu skall jag inte jobba förrän på långfredag kväll. Kommer att sova bort påskafton och påskdagen eftersom jag tillbringar vaken natt på jobbet!

I morgon kommer Lisa hem en sväng,    för att dagen därpå åka upp i Bohuslän med bästa kompisen. Hon blir inte borta så länge, misstänker att hon jobbar till helgen nämligen. Hästen får vara kvar på skolan. Inte stor idé att ta hem henne för en veckas lov den här gången.

Nä, nu måste jag sätta fart, om inte annat så kan jag ju alltid roa mig med att fota min tillvaro så jag får in lite nya bilder!

kram på er därute



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards