Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Helene - 16 mars 2010 08:03

  

I går hittade jag det här gänget i soffan. Skulle städa och hade röjt undan mattor och annat för att dammsugaren skulle få plats och göra sitt jobb.


Balklänningsinköpet är avklarat! Lisa hittade en klänning som var som gjord för henne. Den är grön, salladsbladsgrön, vid kjol, klädda knappar i ryggen och en blomdekoration på vänster höft. Jättefin!

När hon stod där bland alla klänningar och provade den ena efter den andra så undrade jag om det verkligen var mitt kött och blod som stod där. Hon kunde lika gärna funnits i en annan tid. Vackra klänningar kan ju göra stora förändringar och inte sjutton är man van vid sånt här. Jag tyckte att hon var det finaste som jag sett :), men å andra sidan är ju jag hennes mamma.


i förra veckan hade jag en hel del lediga dagar som jag ägnade åt att fixa i mitt kök. Det blev kanonbra men jag vet att jag skrev på bloggen att det blev lite mesigt. Nu har jag hittat "felet" så det blir avhjälpt med lite mer jobb.

Skafferiet däremot är inte så mesigt längre.


      


Ibland har jag haft turen att få gamla tapetprover eller annat som skall utgå från sortimentet och den här gången fick jag för mig att använda valda prover till att hotta upp det gamla skafferiet. Det är rena lyxen med just de här tapeterna. Vet att man köper dom i ark och skaparen av dom heter Hanna Werning.

Har sparat några ark för att använda till att klistra på kartonger och pärmar.

Nu känns det alltså rätt kul att öppna skafferidörren och ställa in flingorna och annat som håller till där.

    


Här är ett smakprov av mitt stylade kök. Har tapetserat med en grå tapet som har en gammaldags känsla. Målade skafferidörren grå och satte pärlspont på väggen mot skafferiet. Av den lilla förändringen känns köket som nytt fastän det är gammalt och inga snickerier är utbytta. Bara min köksö är "ny". Bild kommer på den snart.


  


Den här bilden visar tapeten lite tydligare.

Den går alltså i grått och silver med blomrankor i gammaldags stil.

Lätt att tapetsera med. Bara lim på väggen och sen smackade man upp tapeten.

Passade utmärkt att tapetsera gamla ojämna väggar med eftersom tapeten är tjockare än vanlig papperstapet. Resultatet blev väldigt bra. Lisa godkände det hela igår när hon gjorde snabbvisit här hemma innan färd till skolan.


I övrigt så har bilen fått ett problem som låter katastrofalt när jag kör. Men bara ibland. Har försökt räkna ut vad det kan vara men än så länge har jag inte kommit på vad det är. Kan vara bromsarna!!!!! Värst är det när vägen blir ojämn som tex grusvägar med is och snö eller tjälskador. Saktar jag ner farten på motorvägen utan att bromsa så kan det låta illa men det går över.

Med eller utan fyrhjulsdrift...resultatet är detsamma. Först trodde jag att det var växellådan som hade ballat ur men det tror jag inte nu. Skall ta en tur till verkstaden om en stund och kolla upp vad som är tokigt.


När jag var ute hos hästarn för en stund sen så fick jag en känsla av hopplöshet.

Visserligen skiner solen men det var 8 grader kallt och hela min omvärld verkar konserverad. Jag begriper att snön är på väg bort men det märks knappt härute.

Vägen börjar bli "ren" från snö men bara den och inget annat. Snön är kvar på taken och verkar vilja vara kvar trots att solen lyser på dom hela dagarna.

Jag vill att allt skall försvinna NU!

Ha en bra dag.....köp en krokus


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards