Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Helene - 21 mars 2010 15:21

  

Här är Lord, bedrägligt söt och mumsande på sitt hö.


Var tog min lediga söndag vägen?

Visst har jag sovit längre än vanligt och hunnit söndagspilla lite här i huset men sen drabbades jag av stor irritation och blev som tokig.

Tittade som hastigast ut genom fönstret och fick syn på Lord som klampade omkring i geggan vid min bil.

I går stängslade jag omsorgsfullt i min skogshage och släppte över gänget där.

Vad fick jag för det? En minirymmare och två desperata damer som inte ville vara kvar i hagen eller ens kunde tänka sig att vänta på att jag fick slussat tillbaka Lord. Rosie är lite mer sanslös när det gäller staket så hon häver sig på tråden tills den går av eller att stolpen ger med sig. Vips var dom fria som fåglar och roade sig med att undersöka det mesta som såg ut att kunna ätas. En tur i trav på grusvägen ingick också. Tur att dom kommer när man ropar på dom.

Jag tog mina "lagasaker" och påbörjade för femtielvte gången att fixa stängslet i den gamla vanliga hagen. Snön är fortfarande djup där på sina ställen.

Hästarna vandrade fortfarande omkring på gårdsplanen och ville inte sätta sin fot i varken den ena hagen eller den andra.

Eftersom många stolpar har gett upp efter vinterns snömängd så är det inte bara att dra tråd. Snacka om att få vara kreativ i överkant.

Nu kan man ju undra varför jag inte har på ström men det har inte funkat det heller. Batteriet orkade inte med när det blev så kallt och trådarna fanns ju ibland under snön. Jippie vad jag blir glad av allt det här!

Nu är dom i alla fall infångade och mumsar hö i den gamla vanliga hagen. Hoppas att dom stannar där nu.

I övrigt vadar jag fram i vårfloden och halva gårde är fylld med gegga.

Under hösten gjordes det en ny väg här i skogen och den blev liksom inte färdig.

Antar att all lera skall sätta sig innan det blir grus ovanpå. Nu har det till följd att leran på gården skvätter omkring och jag har stora problem att vända bilen utan att köra fast. Hur kul är det? Dessutom drar hundarna in massor av lera eftersom

dom bara måste gå där. Till och med jag kan erkänna att det är trevligare med snö när det gäller smutsiga fötter.

Nu har jag gnällt färdigt!

I morgon kommer tydligen "vattenfiltermannen" och fixar till anläggningen.

Hade behövt vara hemma men har timmar att göra på jobbet.

Får se hur jag kan lösa det med hundarna. Dom vill inte ha in främlingar i huset om jag inte är hemma.

Sen är det ju det där med bilen också, hur skall den fungera i morgon.....

Köp 10 tulpaner - det har jag gjort och dom är gula!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards