Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Helene - 19 mars 2010 12:29

  


Regnet det bara öser ner! Nja, kanske inte riktigt öser men regn kommer det i alla fall.

Här är just nu svårt att förflytta sig utan att riskera att dratta omkull. Det brukar ju bli så med vatten på is.

Har samlat kraft till ishackande på verandan. Tungt måste jag säga men det gav resultat, nu kan jag se verandatrallen. En och annan felplacerad pryl dyker upp ur snön. Det gör att jag känner mig säker på att snön är på väg bort. Inget gör mig gladare just nu.

I går kväll fick min bil fullständigt fnatt och krånglade. Märkliga skrapljud och dunkande gjorde att jag var tvungen att stanna på motorvägen. Den ville knappt rulla en meter utan att låta som att jag hade punktering på 4 hjul. Det är otäckt att stå vid vägkanten på en motorväg även om klockan är över tio på kvällen och trafiken inte så inntensiv. Långtradare på långtradare åkte förbi och jag var livrädd för att gå ur bilen och undersöka mina däck. Såklart hade jag varningsblinkers på för den som undrar.

Jag stannade i alla fall och ålade mig ur bilen på högersidan för säkerhets skull. Inga hjulproblem eller andra konstigheter vad jag kunde se.

Vem skulle jag ringa om hjälp vid den här tiden på dygnet, skulle jag lämna bilen på motorvägen eller....... Jag valde att rulla ner för backen jag stod i, prövade att lägga i en växel sedan en till.....och tro det eller ej, bilen var helt tyst.

Jag kröp hem med öronen på helspänn. Tänk om den havererade mitt i skogen, inte så trevligt det heller. Inget hände och hem kom jag men det tog mig nästan 2 timmar istället för 40 minuter.

Något är allvarligt fel på den så jag skall inte köra den just nu. Har som tur är redan beställt tid på verkstad.

Ringde jobbet eftersom jag skulle jobbat idag. Hur gärna jag än vill till min arbetsplats så kunde jag inte ordna med skjuts mitt i natten inför fredagsmorgonen. Det känns inte så kul. Tänk vad man är beroende av bilen, i all synnerhet här ute i skogen där det inte finns tillstymmelse till kollektivtrafik.

Nu står bilen utanför och ser inte ut att vara sönder någonstans. Irriterande!



Här är Majsan. Det ser ut som om hon har taskig päls men det har hon inte. Det är första bilden som är tagen på lite närmare håll, annars flyttar hon sig gärna när jag kommer med kameran. Hon är lite spänd för på soffan ligger den här filuren och gosar.


  


Leo är just nu världens gosigaste. Han har haft enorma bekymmer över fortplantningens vara eller inte vara den senaste tiden. Akka har haft sitt vårlöp och då är det inte lätt att vara Leopold.

Nu är det som om luften har gått ur honom och han vill mer än gärna vara nära och bli kelad med. Trevligt tycker jag.



Kattprinsessan har hittat ett nytt bra ställe att sova på. Hon är makalös på att välja sovplatser som är märkliga. Här har hon valt en skokartong som jag nyligen klätt med tapet för att ha diverse prylar i.

I och med att jag håller på med vårstädning och allmän ommöblering så tar hon tillfällen som kommer, i morgon hittar hon säkert ett nytt ställe.


Jag har ju berättat att mitt avlopp i badrummet frusit och att jag försökt fixa det. Idag hade det runnit ner vatten och glad som en lärka hällde jag på mer vatten....fungerar inte så bra som jag trott. Om det åtminstone rann ut såpass mycket att det går att duscha igen skulle jag vara överlycklig. Får de om dagens milda väder hjälper mig!

Ha det bra idag och var rädda om er

  

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards