Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Helene - 31 mars 2010 13:10

Vilken underbar dag det blev i regnet!

I morse när jag gled ur sängen för att ge mig ut till hästarna med mat så var det uppehåll. Jag firade det med en sittning i korgstolen på verandan och med en kopp morgonkaffe. Fåglarna håller på att kvittra för fullt och det var ganska milt ute. Toppen för mig som tappat mer än sugen den sista tiden.

Här skall röjas tänkte jag och slängde ut allt  överflöd från verandan. Hämtade grönsåpa och skurade plank så det stod härliga till. Underbar doft fick jag på köpet. Sen spolade jag allting noga inklusive utemöblerna. Rensade alla krukor och ber till högre makter att några av plantorna har överlevt under snön.

Sen kom det regn, men det gör inget just nu!

Hästarna har skuttat omkring i hagen med vilda språng och Lord har visat hur en minishettis kan röra sig. Vilket steg han har!

Leo fick fullständigt fnatt när hästarna vimsade omkring men han vågar sig inte ut i hagen till dom så han varvade huset i stället under tiden som han skällde hysteriskt! Det såg rätt roligt ut.

Idag kommer jag förmodligen att få hjälp med elproblemet i huset. Är åtminstone lovad att det skall vara fixat tills påsk!

I övrigt skall jag hämta en rulle tapet till mitt kök. Nu skall det äntligen bli färdigt.

På påskdagens eftermiddag skall jag rida islandshäst....om jag kommer upp på den vill säga. Har ju mina problem med muskler och senor men känner att jag sååååå gärnaa vill komma igång med ridningen igen så att jag och Lisen kan ta våra turer.

Att komma upp på en häst som är lite mindre än Lisen och lite smalare över ryggen kan vara en bra början. Håll tummarna för att det kan funka!

kram - köp en påsklilja eller tio



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards