Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Helene - 17 mars 2010 11:59

  

Den här bilden tog jag 19 mars 2009. Ibland får jag gå tillbaka för att se hur det kanske ser ut under snön.


Vad händer här idag då kan man undra. Har illsvårt att bestämma mig för hur den här dagen skall läggas upp.

Startade med en kopp kaffe som vanligt för att sömnen skulle försvinna ur min kropp. Började läsa lite smått i min "nattbok" och upptäckte så småningom att klockan hade blivit nästan elva. Halva dagen har gått och jag har bara roat mig.

Jag kastade mig på penslar och färg. Är ju inte riktigt klar med diverse områden i köket än och vill få det gjort annars blir det inte av. Vill gärna avsluta det här för att kunna njuta fullt ut av resultatet.

Hade sinnesnärvaro också till att sätta några skruvar på plats så att köksdörrarna kan öppnas och stängas ordentligt.

Det värsta med att "renovera" saker för mig är att jag hela tiden kommer på nya saker som jag vill göra. Det tar liksom inte slut. Undertiden som jag håller på med ett arbete fantiserar jag redan om nästa.....

Fick för mig att jag skulle kunna vara hemma hela dagen och bara ägna mig åt diverse renovering och bortforsling av saker som jag inte skall ha inne i huset. Vips var det en tanke som dök upp, jag måste åka och lämna filmerna jag hyrde häromdagen. Alltså krävs det lite planering som jag helst inte ville idag.

Om man gillar lite mystiska filmer, kriminalhistorier så kan jag rekommendera en triologi som heter Red Riding Triology 1974 och 1980, tror inte att del tre kommit än. Den har i alla fall namnet Red Riding Triology 1983. Det är en ganska rå kriminalhistoria. Man kan se varje del separat men dom hänger ihop. Modern Film Noire. Inte vad vi är vana vid precis.

Skall samtidigt som jag lämnar film försöka låna en sugpropp modell större. Ja, ni vet en sådandär som man sätter över avlopp om dom bäckat ihop.

saken är den att mitt avlopp i badrummet vägrar tina och släppa ut vatten.

Så har det varit sen det blev så himla kallt efter julhelgen.

Detta har varit hur jobbigt som helst eftersom jag inte kunnat duscha eller tvätta här hemma.

Tvättat har jag gjort hos goda vänner - hur kul är det? Duchat har jag kunnat göra hos vänner och på jobbet. Att hålla sig ren är inget större problem, men man vill helst kunna använda sin egen dusch.

Nu misstänker jag att det inte bara är is som är boven i badrummet. En liten misstanke har grott att det kan vara stopp av andra skäl. Håll tummarna för det så att jag kan fixa detta under dagen.

Nu skall jag ut och ge hästarna vatten.

Ha det



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards