Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Helene - 8 mars 2010 20:22

      


Majsan håller på att bo in sig ordentligt! Hon har varit runt överallt och hon har bekantat sig med Lara och Tyson. Akka och Leo är inte så roliga för henne för dom tycker att hon är en för mycket och hetsar upp sig så fort hon rör på sig.

Men, för en stund sen låg Akka i soffan och Majsan låg på soffryggen. Såg ut som om det var OK.

I övrigt har jag ägnat dagen åt att tapetsera och måla i köket. Det blir bra men just nu tycker jag att det ser lite mesigt ut.

Tänkte ta en bild på det hela men vill vänta tills det känns färdigt.

Ju mer jag pillar med färg och tapeter desto mer vill jag......tycker att det är helkul.

Vid sextiden drog jag och grannen iväg och hämtade hö hos hennes höbonde.

Hela min bil är full med hö och där får det ligga tills i morgon. Orkade inte lasta ur det när jag kom hem.

Jag är så himla trött på hösilagbalarna. Plastfilm överallt och rosa nät som frusit fast i snön.

Nu har jag tur som en tok ett litet tag till, det finns hö att hämta hos bonden och det är hyfsad kvalitet.

Dessutom är det inte så långt att åka.

Det var härligt ute idag och jag tog maig lite tid till att gå runt stora hagen ett varv. Lagade hagen så gott det gick. Nu kan man ju äntligen se andra raden i staketet. Hoppas att Lord gör det också och håller sig på rätt sida staketet.

Jag har tre trådar på många ställen men understa tråden är fortfarande begravd i snö.

Det känns i alla fall som det håller på att vända vädermässigt. Det är jag så tacksam för.

Vattenfiltermannen ringde och skulle boka en tid med mig idag. Det blev inte förrän den 22 mars. Han vågade inte köra i min backe. Jag kan ju inte tro att den backen är lättare att köra i om två veckor........

I kväll skall jag se om jag hittar något jobb att söka. Jag tittar varannan dag för att inte missa något. Lätt är det inte precis. Kanske har jag tur idag!

Ha det




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards