Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Helene - 2 mars 2010 16:15

Strålande! Solen har gjort underverk på snön idag och den sjunker undan.

Kanske har jag sån himla tur att jag kan klara mig ifrån floder av vatten när det väl börjar smälta på riktigt.

Planerar inköp av vadarstövlar. Här är normalt ganska mycket vatten i markerna och jag bor intill en stor mosse så det kanske inte är så fel med sådana stövlar.

Snart har snön sjunkit så pass mycket att jag kan dra ny tråd i dom stolpar som fortfarande finns kvar. Många har gett med sig i vinter. Känns sådär lagom kul att laga stolpar det första man gör när tjälen gett med sig.

Hästarna är ständigt på rymmen.

Igår tyckte nog Lisen att middagsmaten tog för lång tid på sig för hon hade försett sig på egen hand. Dels tagit sig ur hagen och sedan promenerat ner till transporten, öppnat dörren och dragit ut höpåsarna.

Alla tre såg nöjda ut när jag kom hem. Dom hade dessutom tagit sig en tur nästan ända hem till grannen. Jag såg virriga spår efter dom i snön.

I kväll blir det jobb. En natt bara den här gången. Behöver inte sova så länge i morgon. Nästa jobb blir på fredag em. Roligt att jobba med barnen/ungdomarna och inte bara se dom sova.

Har vilda planer om fortsatt jobb och hoppas att det verkligen blir så. Det hänger mycket på mig och jag skall lägga allt krut jag har på att genomföra det. Vad det är? Det kan jag inte ens andas om än så länge.   Jag vet att ni blir nyfikna!

Hoppas ha tid med Lisa under veckan också. Vi skall titta på balklänning var det tänkt. Men var gör man det? i balklänningsaffären eller ?

Tacksam för tips.

kram, mina tulpaner är röda vilken färg har dina





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards