Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Vimserier

Av Helene - 22 mars 2010 12:50

Så var det då måndag och jag åkte till jobbet precis som det stod i min almanacka.

Eftersom jag skulle få hit vattenfiltermannen så fick hundarna följa med till jobbet och ligga i bilen mellan rastningarna. Inte det ultimata men det funkar väldigt bra eftersom mina dogs älskar sin bil och vill gärna vara i den.

Nåväl, jag la ut nyckeln, ringde Filtermannen och informerade om nyckel och katter mm.

Väl på jobbet visade det sig att jag inte alls skulle vara där! Jag blev inte så glad precis. Någon har gett mig tiden men inte skrivit in mig. Jag vet att jag har rätt eftersom jag har skrivit in fler tider med samma gröna penna. En penna jag inte använt förut.

Vad gör man? Jag hade tur som en tok för jag fick en förfrågan om att jobba i kväll, så det hoppade jag på.

Hundarna och jag åkte hem igen, skönt på sätt och vis att slippa ha dom med hela dagen och dessutom få vara hemma när det jobbas i huset.

Tro nu för all del inte att det har kommit några som vill laga mitt vattenfilter.

Dom ringde och sa att dom kommer i em. Blev allt lite lack på dom.

Skulle någon annanstans först förstås......

Det slutar antagligen med att doggisarna får åka med i em i alla fall eftersom

dom inte gärna släpper in okända i huset.

Sånt här kan jag bli tokig av faktiskt.

När jag kom hem så satte jag mig vid symaskinen.

Såhär blev resultatet

      

Längtade egentligen efter grönt. Plockade fram alla tygbitar och försökte hitta grönt men det fanns inte så mycket av det som jag hoppats på.

Fick ta det som fanns så länge.

Tänker inhandla lite mer vårgröna tyger senare.

På min pall framför datorn har jag lösa tygdukar så jag kan byta när jag får lust.

Förra året vid den här tiden sydde jag också nya överdrag till kuddarna och även en tygfilt. Ville pröva lyckan i år igen.

    

Geggan som jag glider runt i och innanhavet på vägen är tydliga vårtecken.

Jag har med såna här bilder för minnets skull :) hur lätt är det inte att glömma bort eländet under sommaren och då glömmer man att åtgärda det som kan fixas för att det skall bli bättre till nästa vinter.

Nu är det hästarnas tur, dags att kolla upp vattenkaret. Det har varit fyllt med is och snö och är säkert i stort behov av rengöring.

Ha en bra dag, det skall jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards