Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Grävlingsmat och bilvård

Av Helene - 20 mars 2010 14:45

Inte visste jag att grävlingar åt rådjur. När jag skottade snö runt husknuten så fick jag se ett rådjursben med päls och klöv ligga i snön.

Hundarna blev ju som tokiga förstås. Båda ville ha benet och vild panik utbröt mellan dom. Jag räddade undan benet för säkerhets skull.

Kanske inte så bra att äta och slåss om.

Är det så att grävlingar är allätare kanske? Jag vet bara att dom helst äter mask om dom kommer åt. Men såklart, vintern har ju varit tuff för dom i år och då äter dom kanske självdöda råddisar också. Jag kan inte i min vildaste fantasi tro att dom jagar och fäller sina byten när bytet är så betydligt snabbare än grävlingen även om grävlingen kan springa fort.

Funderade på om det kan vara något annat djur som burit hit "mat" eller om någon stor fågel tappat sitt byte.......den fågeln hade nog fått vara ganska så stor.

Hundarna är det inte för dom har varit med mig hela tiden och benet fanns där inte igår.

Har idag tvättat bilen och fyllt på olja mm. Nu skall jag alldeles snart provköra den för att se om den fortfarande är hopplös eller om den kan ta sig till mitt jobb.

Kan inte fatta vad det konstiga ljudet kommer ifrån. Jag har haft så många bilar med olika fel men det här ljudet har jag aldrig stött på tidigare.

När jag stannade på motorvägen häromkvällen så trodde jag att jag fått punktering. Det lät så och bilen ville inte rulla utan att hoppa fram.

 Sen gick det över och den fungerade som vanligt. Visserligen körde jag hem den i långsamt tempo så jag vet ju inte vad som händer när jag kommer upp i högre hastigheter.

Jag skulle bli överlycklig om jag kunde ta mig till jobbet. Har blivit tillfrågad flera gånger sen i fredags men inte vågat säga ja till jobb.

Det är många timmar som jag förlorar på det sättet och jag hade behövt fylla på kvoten timmar rejält denna månaden för det blir inte så många den här gången.

Jäkla bil!

Nä, nu skall jag provköra!

Håll en tumme eller två

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards