Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Bludder

Av Helene - 26 januari 2010 18:32

Har varit lite ynklig i några dagar med frossa och feber samt huvudvärk.

Det bara kom sådär helt oväntat. Hoppas att det försvinner lika fort.

Idag var jag tvungen att ge mig ut för att handla mjölk. Inte bra utan bromsar......jo, dom tar lite men inte så mycket mer.

En kunnig person på vattenfilter var här - äntligen.

Han hade inte så roliga besked att komma med. Får se vad min hyresvärd bestämmer sig för att göra.

Vattnet har hela tiden gått genom filtret men utan att filtret funkat. Nu kör jag vattnet direkt från pumpen och det vattnet är bra mycket bättre verkar det som.

Jag kommer aldrig undan smaken av järn men förhoppningsvis kan jag klara mig utan filtret för vattnet verkar renare nu. Framtiden får utvisa vad som händer.

Bilen är inlämnad också. Min goda vän Monica hämtade mig vid verkstaden.

Den skall inte lagas förrän i morgon men eftersom det hotas med ev. underkylt regn så bad jag att få lämna den idag istället. Den får bo inne i natt. Det blir i alla fall trevligare för reparatörerna nu när isen smälter på den.

Meningen är att jag skall få den i morgon igen.

I vettig tid hoppas jag så att jag hinner handla lite mat och annat nödvändigt.

Skåpen ekar tomma för ögonblicket och behöver fyllas på med allt möjligt.

Lyckades ändå fixa till en tomatsoppa med grönkål och kantareller.

Fräste brödbitar i pannan och rev ost att garnera med. Mums blev det kan jag säga.

Min vän Monica som hämtade mig skulle in ett ärende till loppisen. Jag traskade med förstås och kom hem med en tekanna - superfin - samt en gungstol ,modell 40/50-tal. Helt urfräck tyckte jag. Skall hämta den på söndag! Då blir det bild på den!

Nu är det testund och en bra bok som gäller. Är trött, men det kan ju bero på att jag inte mår så bra, fick ju gå från grannen i mörkret med tekannan i ena handen och locket i den andra.

Här är det ju aldrig trafik precis men just i kväll när Monica skulle köra ner till mig så mötte vi två traktorer med snöskyfflar på. Eftersom man endast kan vända framme på min tomt så sa jag att jag kunde gå sista biten.

Häftig känsla att promenera rätt in i skogen när det är mörkt. Utan snön på marken skulle jag inte se ett smack.

Vi hörs


 
 
Ellie

Ellie

26 januari 2010 21:02

Hejsan svejsan! Vad kul att du läser min blogg! Visste inte ens att du hade en men den var verkligen mysig och vad fina bilder du hade på Lisen när hon och er lille pålle var på rymmen:). Jag kommer hem och vandaliserar hembygden till påsk hade jag tänkt, och planerar då att övertala din dotter till ett dricka te maraton utan dess like ute hos er ngn kväll. Så då ses vi säkert då. Annars så är det bloggen som gäller för skvaller om mitt liv! Kram

http://imtalantedwithreason.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards