Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Helene - 2 januari 2010 20:02

Tänk att jag lyckats få bukt med min onda hals på några timmar. Hittade mitt homeopatiska läkemedel och nu har min onda hals återgått till att bara vara min vanliga hals. Underbart! Visserligen har jag fortfarande lite hosta men just nu kan jag leva med det känns det som.

Kom från jobbet vid fyratiden och har känt mig som en ispinne sen dess.

Här är riktigt kallt kan jag säga och enligt prognoserna skall det fortsätta att vara det. Inte kul. Jag gillar inte kyla alls, vilket är ett problem när man bor härute i skogen. Tog en mugg med het glögg när jag kom hem. Ett alternativ för att hålla värmen en stund. Tyvärr somnade jag på min soffa och vaknade efter en timma och var iskall.

Nu eldar jag på som bara den så att jag inte förfryser när jag ser på TV.

Det blir en tidig kväll för mig. Jag är trött och jag kommer att sova länge i morgon.

Om jag hinner skall jag inhandla ett extra element i morgon. Jag skall också försöka få igång mina två extra fotogenkaminer. Dom verkar inte ha varit i bruk på länge men jag hoppas att dom funkar i alla fall. Måste ju värma upp Lisas rum nu när hon kommer hem.

Förra året funkade allting även när det var kallt.

I år har avloppet i badrummet vid duschen fryst!!! Hur kul är det? Kan inte duscha och inte tvätta. Vattnet funkar i alla fall och jag kan använda handfatet.

Det har funkat i köket också som tur är. Diska kan jag fortfarande!

Önskar förstås att det skulle komma någon och fixa mina problem, men det är ju bara ett önsketänkande.

Nu skall hästarna få mat i sina boxar. Lite ljummet vatten också.

Ha det






Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards