Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Helene - 11 januari 2010 13:36

     

Skall vi leka?                      


Ja, då har jag startat mitt nya liv!

Granen har åkt ut och jag har jagat granbarr en stund. Mattorna ligger nyskakade i snön. Vill gärna tro att dom blir som nya.

Har hunnit hämta mat till hästarna och hundarna har varit ute hela förmiddagen.

Lyckades byta en propp i skåpet på utsidan. Problemet var inte själva proppbytet utan att jag behövde bryta mig in i skåpet. Inte alldeles enkelt. "Nyckeln" till skåpet finns inte här i huset vad jag kan se. Har letat över allt.
Nu blinkar strömmen på som vanligt och kylskåp och spis mm funkar igen. Dess värre har vattenpumpen tagit semester. Det behövs nog en kunnig person som kan fixa den.

Det där med att börja ett nytt liv är inte så enkelt, men jag jobbar på det.

Det finns vissa saker som jag måste ändra på och det tänker jag göra också.

Fram för allt skall jag jobba på att inte bli så himla knäckt av allting som inte blir som jag tänkt.

Saker är ofta inte så illa som man själv vill tro eller för stunden känner eller tycker.

Det gäller att ställa om sitt sätt att tänka och inte fastna i de gamla tänket som tyvärr inte alltid är så utvecklande.

I eftermiddag skall jag ut till en patient. Det blir som vanligt spännande och intressant. Den här gången är det en hund med öronproblem som inte vill ge med sig.

Nu skall jag ta in mina mattor och sen laga lite lunch.

Såhär långt har jag följt min "nyalivplan" måste medge att jag känner mig på ganska bra humör!   


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards