Alla inlägg den 1 januari 2010

Av Helene - 1 januari 2010 22:22

Idag mår jag inte riktigt bra. Har haft hosta i flera dagar och när jag kom hem så ökade mitt halsont från ont i halsen till värk i halsen.

Letade efter något homeopatiskt läkemedel som kan vara bra för min hals och hittade ett som jag skall ta om en liten stund.

Jag skall helst jobba i morgon hade jag tänkt.

I denna månaden måste jag jagar timmar som en besatt tror jag. Fler vikarier = mindre tid åt mig tyvärr.

Fiskmiddagen som jag förberedde härom dagen blev tydligen god. Det kändes ju bra. Idag åt tog vi varm choklad med vispgrädde plus varma mackor till lunch. Det satt som ett smäck. Passade bra eftersom vi gick en promenad innan lunchen.

Igår åt vi en riktigt festmåltid på jobbet. Fläskfile och ungsbakad potatis, till efterrätt blev det päronhalvor med after eight och glass. Mums i magen tyckte alla. Det blev en mysig stund runt bordet och efter det började smällare och raketer dåna runt husen i området.

När jag kom hem vid halv elva så blev det soffan direkt och jag somnade på en gång. Gissar att jag redan igår hade vissa förkänningar om att kroppen är låg och trött. Frös och ville inte flytta mig till min säng.

Väl i säng minns jag inte ens att jag släckt ljuset. Sov som en sten och var förhållandevis pigg när jag vaknade.

Kanske är det sängen jag skall krypa ner i igen å inte sitta här och halvsnegla på episod ett ......

Vi hörs endera dagen, var rädda om er i trafiken....




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards