Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Helene - 13 januari 2010 19:40

Såhär har jag haft det när jag kört till jobbet den senaste tiden.


        


Kör hemifrån


  


Skogsvägen 12 km


     


Mera av samma skogsväg som numera mest är ren is. Hade hoppats på att dom skulle sandat den idag men inte då......



Sen är det ett antal mil på motorvägen....

Under de senaste dagarna har den dock blivit mer farbar.


   


Idag var det sex grader under hela dagen. Nu hoppas jag att det håller sig där.

Natten mellan tisdag och onsdag var det mellan 18 och 19 minus och jag kände mig helt knäckt när jag skulle iväg i morse kl. kvart i sex.

Bilen startade och sen bar det iväg i gnistrande snö. Det var ganska vackert men man kunde verkligen känna hur kallt det var utanför bilen.

Inte kul!

Just nu har jag någonstans mellan 17 och 21 plus grader beroende var jag befinner mig i huset. Bättre än på länge!

Under dagen fick jag besök av en elektriker som skulle titta på min vattenpump.

Ingen lyckad utgång av det besöket. En värmekabel som går via huset ut i brunnen där vattenpumpen finns funkar mindre bra och är fastfrusen. Kanske kan han byta den på fredag om han får tag i mer kabel. Under tiden skall jag ösa på med varmluft från min lilla fläkt.

Håll tummarna nu, måtte det fixa sig på fredag.

Var precis ute och gav hästarna hö. Det var mildare än på länge......bara 4 minus!

Jippie!

Längtar som en tok efter ett gäng apelsiner. Måste inhandla i morgon om jag hinner.

Skall jobba en hel del under morgondagen. Jag samlar ju på timmar.

Nu är det TV dax. En dokumentär om en tragedi i Virginia.

En stolle som sköt ihjäl sina kamrater på skolan. Man häpnar över hur dessa märkliga ungdomar får för sig såna saker.

Ha det gott - köp lite tulpaner när du har två minuter över





  

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards