Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Helene - 10 januari 2010 21:56

  

Lisen har tillbringat dagen under en gran.


Nu är söndag nästan slut! Lisa är tillbaka på skolan och jag skall ta tag i mitt liv från och med i morgon.   

Nu skall ni få se på förändring minsann!

Glad som en lärka vaknade jag idag och det var bara 4 minus som blev 2 minus innan det vände och blev 4 igen.

Inte så kallt inne längre och varmluften sprutar in i rummet, jippie!

I morgon skall jag ta tag i problemet med eltillgången i köket.

Den lyser med sin frånvaro även om jag kan koka vatten på spisen.

Vattnet hade frusit tills i går morse också men det har jag fixat nu. Dessvärre funkar inte vattenpumpen så tillgången är inget vidare.



Visst ser det lite mysigt ut i alla fall.

Bedrägligt rart ligger mitt oskyldiga hus väl inbäddat i snö.

En vinter till här och jag är färdig för lägenhet känns det som.

Nä, i sommar måste jag förbereda mig ännu mer för en eventuell kyla igen.

Jag är glad att jag fick på golvet innan kylan kom för jag har garanterat haft nytta av att det ligger där även om det inte känns angenämt att gå på. Det skyddar mest mot vinden och visst golvdrag.


  


Häromkvällen när jag skulle stänga min garderobsdörr låg det några tröjor ivägen. Jag knuffade ihärdigt men inget hände.....Lara låg i vägen förstås!


På sängen låg Leo!


Visst är han väl ändå lite lagom söt den gamla herr´n.

Vilken obändig vilja han besitter, det är så man häpnar mellan varven. Han kan själv - hela tiden!

Nä, nu skall jag se på TV en stund, Johan Falk. Sedan blir det en ny deckare. Har lånat av min ständigt bokläsande mamma som bjöd på en supergod middag idag.

I morgon skall jag ju börja mitt nya liv var det tänkt.......hur det nu skall gå till?

Önska mig lycka till!

kram till alla 

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards