Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Helene - 15 januari 2010 10:52

Fredag och ledig känns bra! Relativt mild temperatur ute och jag hör lite takdropp och fågelkvitter. Snön börjar sjunka ihop och på vissa vägar börjar man kunna se gruset under snön. Solen tog nog en hel del igår. Härligt!

Har ett litet bekymmer bara och det är vattentillgången.

Skulle så gärna vilja tvätta mina kläder och även ta en sväng med vatten på golvet. Hade varit bra att kunna diska också.

Nu börjar det bli riktigt bökigt med vattenbristen.

Om en stund skall jag hämta hö igen och även några dunkar med vatten.

Känner mig ständigt orolig över att hästarna inte dricker ordentligt och att vattnet jag ger dom fryser på ett kick. Fast dom verkar pigga och friska så det är nog bara jag som är lite nojig.


  

Den här lilla damen gjorde en insats på musområdet idag. Jag städade bland kassar och annat i mitt förråd och vips snöt hon en mus mitt framför näsan på mig. Jag blev så förvånad över hur snabb hon var.

Trodde nog att mössen hade flyttat ut igen men så var det inte.

Nu har katterna tagit tre stycken som jag sett.

Om jag skall vara ärlig så tycker jag att det är makabert när dom stackars mössen blir kattmat.

Nä, nu skall jag fortsätta plocka härhemma. Städa är kanske ett bättre ord.

Det hade varit härligt att kunna vädra också men det vågar jag inte nu när jag har fått upp värmen härinne. Efter den här kyliga perioden känns allting instängt tycker jag. Fläktarna drar upp mer damm än nödvändigt på hyllor och bord men det får jag leva med ett tag till.

Ha en bra dag




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards