Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Helene - 24 januari 2010 14:38

En ledig söndag!

Hade som vanligt vilda planer för denna dag men av någon anledning så blir det inte riktigt som jag tänkt mig.

Jag skyller på att det är kallt, som vanligt.

Har i stället ägnat mig åt att frossa i total makeover av mitt hem, i tanken alltså.

Ny soffa eller nyare soffa.....min blå har jag ju aldrig gillat fullt ut.

Nu byter man ju inte soffa hur som helst men om jag har tur har jag en på G.

Kollade också in plastgolv.....måste hitta något nytt till köket.

Insåg att jag kan få ett laminatgolv billigare men det funkar inte eftersom jag har så lågt till tak. Med laminatgolv förlorar jag för många mm.

Ödets ironi månntro. Golvet i köket är ljust och väl slitet. Det finns fula märken som inte går bort och det har gått sönder på många ställen, känns inte helt ok.

Vill gärna ha ett som ger en varm ton och kanske ser ut som trägolv.

25 m2 är det frågan om.

Nåja, gissar att det ordnar sig framöver, det får väl bli tradera eller blocket. Ibland finns det ju lite att välja på där.

Kollade in mina gamla möbler i förrådet också. Där finns några kul varianter om jag bara tar mig tid att renover.

Känner att jag sitter fast i ett gammalt "Helenetänk" när det gäller inredning och nu vill jag ändra lite på det. Till och med krukväxterna behöver flyttas på eller skänkas bort. Har haft dom i evigheter......

Nåväl, jag fortsätter att fundera lite till, något resultat lär det bli med tiden.


  


Förra året köpte jag detta tyget i ett anfall av vårlängtan. Det räckte till gardiner, draperi och skynke framför mina köksskåp under diskbänken. Idag plockade jag fram dom igen och satte upp draperiet och skynket men valde att ha vita linnegardiner i fönstren i stället.

Mindes att jag höll på att kvävas av allt mönster överallt förra året. I år blev det ganska trevligt tack vare valet av gardiner.

Nu skall jag mocka åt hästarna och sen bär det av till Göteborg, skall överraska Lisa på jobbet och köra ner henne till skolan igen. Jag tror hon blir glad över min omsorg :)

Kram på er

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards