Direktlänk till inlägg 22 januari 2010

Bromslös

Av Helene - 22 januari 2010 12:44


  


Vilken start på dagen! Skulle åka ut till en patient och vara där kl. 12.00

Visste redan att mina bromsar inte var helt hundra men inte att dom helt lagt av.

Så var det dock och jag kom inte så långt. Fick förstås avboka mitt besök och det grämer mig.

Vad gör Heléne då, jo tar sin lilla fläkt och petar in den under huset mitt framför köksavloppet.....ber snällt att det skall funka.....och vips slurpar det till i diskhon och överblivet äckligt vatten rinner ut!!!!

Alltså tar jag fläkten med mig och gör likadant på andra sidan huset där duschavloppet rinner ut. Funkade där också.

Jippie!!!!

Har jag en himla tur nu så kan jag nog ta en dusch i kväll. Det gör mig glad mitt i bilproblemet, höhämtarproblemet och alla andra små skitproblem som surrar omkring mig.

Hästarna var i sina boxar i natt och det kändes kanon för mig. Vill inte börja dagen med att få in dom ihagen när dom rymt. Dessutom verkade båda två gilla att få vara inne och ligga och vila på torrt underlag. Dricka vatten ur egen hink och bli lite ompysslade.

Just nu kommer det lite snö här. Det är ok att det snöar lite tycker jag. Funderar på hur isigt det kommer att bli den dagen då regnet kommer.

Det blir inte så enkelt att förflytta sig då misstänker jag.

Såg att snön börjar dra sig från huset en liten bit, det innebär att det smälter lite varje dag. Istapparna vid stuprännorna blir bara längre och längre. Fåglarna kvittrar och ljuset varar längre för varje dag. Kanske blir det vår snart igen.

Har idag sagt till min chef att jag gärna vill ha ett eventuellt vikariat som kan komma att dyka upp. Det hade hon redan gissat sig till. Det kändes ändå skönt att kunna säga det till henne. Håll tummarna för att det blir så. Det är inte det ultimata jobbet för mig men tillräckligt ok för att det skall kännas angeläget.

För ett tag sen skrev jag om kommuner och förturer inom jobbsektorn.

Nu fick jag en ny variant till mig idag. En chef måste ju vara taktiskt och tänka i flera steg. Det går inte bara att ta in folk på vikariat. Efter en viss tid på ett vik eller ett vik med förlängning så kan man hux flux bli konverterad (tror jag det heter) dvs man blir fastanställd och har chefen otur, ja då kanske det inte finns någon ledig tjänst att placera den anställda på. Hur blir det då månntro.

En del har tur som vikarier och blir faktiskt konverterade. Det behöver inte ta så lång tid alls egentligen så det är väl dit jag får ta mig på något sätt.

Nä, nu måste jag diska! Det känns kanon att äntligen kunna göra köket normalt och slippa slaskhinkar och vattenflaskor som står ivägen.

Ha en bra dag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards