Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Råttor,valpar och dumma människor

Av Helene - 29 december 2008 23:38

Två råttflickor beställda och skall avhämtas i morgon. Hurra jag lyckades! Buren är fixad, en stor bra bur som skall inredas med diverse råttvänliga tillbehör. Efter detta så drar vi iväg till sonen som väntar ivrigt på sina husdjur. Jag trodde inte att jag skulle kunna fixa detta som jag hade lovat honom eftersom det inte fanns en råtta till salu när jag letade. (Säkerligen fanns det en och annan men alldeles långt bort för mig. Det får finnas vissa gränser även om jag i princip älskar alla djur.)

Gjorde en riktigt farlig manöver idag igen! Åkte nämligen för att titta på valpar.....dom är underbara!

Jag får nästan ont i magen av lyckan när jag ser dessa oskyldiga små liven som fnattar omkring i valplådan. Jag ser hur detta lilla liv, vår utvalda tik, rusar omkring och lurar skjortan av min rottis som inte kommer att hänga med i svängarna. En kul kompis till alla i familjen, som gosar ner sig under filten med bara nosen utanför. Som har en pytteliten matskål brevid rottisens stora. Som gillar att vi är ute och gör saker ihop och som sen gärna sover intill oss i förhoppningsvis bästa sämja.

Sen får man höra om knasiga människor som ringer och vill ha dessa valparna som smycken eller liknande och som inte verkar ha en aning om att dom behöver rastas, fostras och äta hundmat. Att dom har valptänder som är vassa och att dom har stora behov av att du som ägare sköter dom på bästa sätt och att du är till för hunden å inte tvärtom.

Att man inte kan ha den på discot fastän den är söt och att den inte passar i baren på krogen. "Den behöver aldrig vara ensam, den får vara med på jobbet hela tiden, säger tjejen som jobbar som bartender." Men hallå! Vilken planet kommer du ifrån? Framför allt vilken krog jobbar du på där det är tillåtet att ha hund?

Det är märkligt att vissa människor inte ens fattar att hundbajs luktar och hundkiss också, dom biter sönder saker som du kanske är rädd om, man kan inte stänga in dom bara för att man blir trött på dom osv. Det spelar ju ingen roll om hunden är stor eller liten - behov har den ju i vilket fall som helst.

Jag trodde inte jag hörde rätt, men såna saker händer i småhundarnas värld tydligen. Jag blir också bestört när jag ser alla dessa småhundsblandraser som är till salu. Den ena sötare än den andra och kostar väldigt mycket pengar gör dom också. Jag märker att jag har svårt att ta ställning i det här med priset för blandraserna eftersom jag tycker att dom skall kosta pengar men inte hur mycket som helst. Frågan är bara var man skall dra gränsen.

Vilken dag jag haft kan jag säga sammanfattningsvis.... hundvalpar och en kanske kommer hem till oss med tiden.... chockverkan efter dessa beskrivningar om korkade människor som inte vet att en hund är en hund... och till sist - två råttor är på ingående i vår familj, hur kul är inte det!

Nu är det snart natten - gonatt


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards