Alla inlägg den 3 december 2008

Av Helene - 3 december 2008 19:49

Äntligen har jag samlat kraft och energi till en ny hemsida. Klurar på vad som kommer att se riktigt bra ut. Det är inte så enkelt att komponera ihop något som är såpass snyggt och vettigt att folk återkommer. Som vanligt när jag sitter här laddad till tänderna med tankar och energi så skall jag byta lösenord direkt vid min inloggning första gången. Irrrrrk, jag vill inte, hade ju ett kanonbra!

Det var lätt att få mig ur balans, nu måste jag ju tänka till lite... Har i alla fall hunnit en massa bra saker idag eftersom jag slutar så tidigt på jobbet.

Jag får vara nöjd med det. Hade tur som en prinsessa idag när jag ringde foderleverantören. Han var på väg till oss och tur för mig så hade han även så det räckte till mig med. Ja, jag äter ju inte hösilage men det finns ju andra som gör det i familjen.

På fredag skall jag på kurs igen, tredje gången med min djurakupunktur. Hemtentan den här gången var inte alldeles enkel kan jag säga - hur blir det då nästa gång? Skall bli kul att träffa de andra i gruppen, några har jag kontakt med även när vi inte är där men det är alltid kul att samlas och prata runt lite. Jag har lite svårt att få till det med meridianerna än så länge men det kommer nog att bli lättare ju mer man kommer in i det. Har i alla fall lärt mig en så jag känner mig säker. Inte illa kan jag säga. Jag tycker att det är kul att plugga alternativmedicin och jag har faktiskt börjat att bli sugen att läsa in humanhomeopatin också. Eftersom jag har läst veterinärmedicinen när jag läste djurhomeopati så behöver jag inte göra om den nu när jag läser akupunktur. Jag gissar att jag behöver fräscha upp hjärnkontoret lite förstås. Det är ju inte helt fel, men jag behöver inte plugga in det igen det skall ju liksom finnas därinne någonstans. Sen är det bara att kasta sig på basmedicin 40p och läsa homeopati för människa i tre år. Mums, jag är 100 år när jag är klar känns det som, men jag har lust att göra det!

Har haft mina första gäster i mitt minikattpang. Det fungerade utmärkt och katterna trivdes, åt, sov och lekte. Husse och mattarna tyckte att katterna verkade må fint när dom blev hämtade. Det kändes gott för mig.

Nu borde jag hänga tvätt och tvätta lite till. Det är väl inte det roligaste som finns när man måste hänga tvätten i köket...men så fort jag kan torka allt utomhus så gillar jag att tvätta, visst är man väl lite knäpp eller så!

Stannade vid en klädoutlet idag. Åker förbi varje dag, men idag var jag så sugen på att inhandla mig ett par svarta eller grå jogginbyxor. Sagt och gjort, jag stannade till vid butiken och klev in. Massor av fräcka kläder, jodå, men jag fundrade på om det var till pygmeer eller liknande. Allt var så litet och jag insåg att det som var storlek L möjligtvis kan ha varit en liten 38. Jag blev så trött. Hittade ett par jogginbrallor men, nä, inte just såna som jag vill ha tyvärr. Tror att min dotter skulle frossa i kläderna om hon följde med mig dit, det var mer hennes smak.  Besviken körde jag därifrån och tänkte att jag nog får hoppa in på en av de större klädbutikerna i stan, dom brukar ju ha vanliga joggingbrallor till medelålders med lite midja.

Vi hörs - adventslyse på er alla!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards