Alla inlägg den 6 december 2008

Av Helene - 6 december 2008 10:34

Alltså, laddad till tänderna så planerade jag för min helg redan i onsdags.

Jag skulle ju åka på min akupunkturutbildning och hade tagit ledigt från jobbet, skaffat vikarie ordnat för hunden och de andra djuren mm. Det såg ljust ut ända till torsdag morgon då eländet började. Bilen, lilla blå, vägrade starta! Panik såklart! Janne kom som en räddande ängel och satte fart på den och jag anlände till skolan i rätt tid. Väl där bestämde jag mig för att direkt kolla om lilla blå ville vara så vänlig att starta igen men så var det inte. Helt död som bara en bil kan vara. Irrrrk, starthjälp behövdes förstås när jag skulle hem senare.

Starthjälp fick jag och hem kom jag men inget fungerade normalt på lilla blå.

Jag bestämde mig för att åka till stallet direkt för där kunde jag få hjälp. Några km innan avtagsvägen till stallet fanns det varken ljus eller fläkt eller blinkers och airbaglampan, batterilampan mm lyste glatt som juldekorationer på panelen.

Sen höll vi på med lilla blå i timmar men problemet kvarstod. Vad gör jag nu?

Inte sjutton kan jag åka som jag har bestämt. Bilen behöver ju vård!

Torsdag eftermiddag fick vi i alla fall fart på den och jag kunde åka hem

utrustad med laddare och annat för att den skulle starta på morgonen i alla fall. Det gjorde den och jag for som en galning med laddningslampan lysande in till första bästa ställe som kunde hjälpa mig med delar till bilen.

Sen luskade jag rätt på en reparatör som kunde fixa bilen under dagen så att jag kunde åka till min kurs. Tur som en tok hade jag för mina vänner var inne i staden och kunde hämta upp mig på verkstaden så jag slapp att vänta i timmar. Jag skulle höra av mig kl.16 sen kl 18 sen var det natten och nu, lördag fm, ringer mekanikern och upplyser mig om att jag fått fel generator!!!! Att jag inte ballade ur helt och hållet. Det blir ingen kurs vad jag kan se i alla fall! Jag kommer inte ens hemifrån för jag kan inte ta mig någonstans, det är väldigt långt till bussar och annat som kan ta mig åt rätt håll. Jag bor ju ganska långt ut i buskaget kan man säga.

Jag kan inte hämta min dotter så hon får bo hos mormor under helgen fastän hon ville komma hem  och ha med en kompis. Under veckan bor hon nära sin skola och hon gillar att komma hem till lilla mamma lite då och då.

Jag är något irriterad på lilla blå och undrar vad som kommer härnäst med den bilen för den har kostat mig oerhört mycket pengar sista tiden.

Jag är medveten om att bilar kan vara "pain", men nu är det för mycket!

Diesel till er alla.....

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards